Megkezdődött a felkészülés az Egészségturizmus Évére

A Magyar Turizmus Zrt. megkezdte a 2011-re meghirdetett Egészségturizmus Éve előkészítését.

A jövő évi kampányév témájáról 2009 júliusában az után döntött az Önkormányzati Minisztérium Turisztikai Szakállamtitkársága és a Zrt., hogy kikérte a turisztikai szolgáltatók, a szakmai szervezetek, az önkormányzatok, a Tourinform irodák, az oktatási intézmények és a média képviselőinek véleményét a tematikus évekre vonatkozóan. Az MT Zrt. kiemelten fontosnak tartja a témaévek során a stratégiai partnerekkel való szoros együttműködést. Ennek jegyében a Társaság május 4-ére összehívta az érintett minisztériumok, az egészségügyi, balneológiai és egyéb, témával foglalkozó szakmai szervezetek, oktatási és kutatóintézetek, valamint a legfontosabb egészségturisztikai szakmai szervezetek és szolgáltatók képviselőit, hogy munkamegbeszélés keretében megkezdjék a 2011-es Egészségturizmus Évére való felkészülést. A résztvevők által egyöntetűen hasznosnak tartott eseményen meghatározták a közös célokat, az előkészítő munka során megvitatandó témákat és az együttműködési irányvonalakat. A szakemberek megvitatták a témaév bel- és külföldi pilléreit, a kapcsolódó termékeket, a kampányév fő üzeneteit, az alkalmazandó marketingeszközöket, továbbá egyeztettek az Egészségturizmus Évével kapcsolatos kutatásokról is.

Az Egészségturizmus Éve 2011 első szakmai egyeztető megbeszélésen részt vett stratégiai együttműködő partnerek:

  • Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt.
  • Egészségügyi Minisztérium
  • Egészségügyi Stratégiai Kutató Intézet
  • Hévíz Turizmus Marketing Egyesület
  • IWI Európa Wellness Oktatási Központ 
  • Magyar Balneológiai Egyesület 
  • Magyar Egészségturizmus Marketing Egyesület 
  • Magyar Fürdőszövetség 
  • Magyar Szállodaszövetség Wellness Szekció
  • Nemzeti Fürdőszövetség 
  • Önkormányzati Minisztérium Turisztikai Szakállamtitkárság 
  • Az egészségturizmusban érintett szállodavállalatok és nemzetközi/országos jelentőségű fürdők képviselői
  • Vezető Magyar Fogászati Rendelők Egyesület
  • Vezető Magyar Egészségügyi Szolgáltatók Egyesülete
     

A tervek szerint a – további tagokkal bővülő – munkacsoport havi rendszerességgel találkozik. (Magyar Turizmus Zrt.)

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.