Megtakarítási lehetőség a devizás bankártyás fizetéseknél

A SIX Payment Services újdonságával, a dinamikus devizaváltással mindenki a saját pénznemében fizethet bankkártyájával, bárhol is jár a világon.

Sajtóreggelin mutatkozott be a SIX Payment Services készpénzmentes fizetési szolgáltató cég. Az eseményen megtudtuk, hogy egyre népszerűbb szolgáltatásukkal, a dinamikus devizaváltással (DCC – dynamic currency conversion) elsősorban a turistákat és az üzleti utazókat kívánják elérni.

Európa vezető készpénzmentes fizetési szolgáltató cége, a SIX Payment Services a dinamikus devizakonverziós (DCC – dynamic currency conversion) fizetésekre vonatkozó adatait vizsgálva megállapította, hogy további megtakarítási lehetőség rejlik a devizás bankkártyával való fizetéseknél. A hazai fizetési adatok azt mutatják, hogy jelenleg havonta átlagosan 4,5 milliárd forintot költenek külföldi kártyákkal a SIX hálozatában, ami éves szinten összesen több mint 550 millió forintos megtakarítást (átváltási nyereség) rejthet magában a kereskedők számára, attól függően, hogy hány százalékát használják ki a teljes potenciálnak. A megtakarításokból és a szolgáltatás további előnyeiből mind a kereskedő, mind a kártyatulajdonos részesül.

Hogyan működik a DCC?

A DCC segítségével a bankkártya terminál automatikusan átszámolja a külföldi kártyákkal történő vásárlás összegét a nemzetközi ügyfél hazai pénznemére. A folyamat a hagyományos forint alapú tranzakcióhoz hasonlóan indul. A kívánt vásárlási összeg beírása után nincsen különösebb teendő, a terminál felismeri az idegen pénznemű kártyát és automatikusan felkínálja a DCC funkciót. Ezek után a rendszer lekérdezi az aktuális árfolyamot és átváltja a vásárlás összegét a nemzetközi ügyfél saját pénznemére. Ennek köszönhetően a vásárló számára egyértelmű, mennyit fizet valójában és nem éri kellemetlen meglepetés magyarországi vásárlása alkalmával.

Előnyök

A SIX Payment Services által kínált DCC szolgáltatás árfolyamgaranciát biztosít mind az eladók, mind a kártyabirtokosok számára. A DCC mindig a legjobb devizaárfolyamot biztosítja a nemzetközi kártyatulajdonosoknak. Ha valamely vásárló ugyanazon a napon ugyanazzal a kártyával kedvezőbb devizaárfolyamon fizet, maga a SIX téríti meg részére a különbözetet. Az eladók részére ez nem jelent többletráfordítást.

Milyen előnyei vannak a DCC-nek?

Cégek számára

• alacsonyabb kártyajutalékok az átváltási nyereségnek köszönhetően

• kifizetések hazai pénznemben • nincs árfolyamkockázat

• egyedülálló szolgáltatás használatának lehetősége ügyfeleinek

• elégedett vásárlók és forgalomnövekedés

• nincs többlet költség

• mindig aktuális és kedvező átváltási árfolyam használata

Kártyabirtokos számára

• a saját pénznemében fizethet, mely egyszerű és kényelmes

• nincs árfolyamkockázat

• nincs többlet költség

• mindig aktuális és kedvező átváltási árfolyam használata

• nem éri kellemetlen meglepetés az elszámolás alkalmával

A DCC tranzakció lehetőségének felkínálása a külföldi vásárlóknak nem megerőltető és jelentős előnyt jelent; a SIX tanulmánya szerint Magyarországon évente összesen akár 550 millió forintot. Ez egy közepes méretű hotel számára havonta akár 30 ezer forint megtakarítás is lehet. A SIX Payment Services oktatással és POS anyagokkal is ellátja ügyfeleit, hogy azok minél hatékonyabban működhessenek.

Forrás: Vendég & Hotel


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.