Megújul a Magyar Bormustra

Az ország legfontosabb borversenyévé kíván válni a Magyar Bormustra – korábban Országos Borverseny –, amelyet május 28-29-én, 36. alkalommal rendez meg a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT).

A HNT 2013 végén alakult újra, szakmaközi szervezetté válva, és ezzel párhuzamosan megújul az ország legrégebbi, mintaszámban a legnagyobb borversenye is, amelybe több másik verseny mellett a Pannon Bormíves Céh által szervezett Pannon Bormustra is integrálódik – mondta a Magyar Bormustra keddi budapesti sajtótájékoztatóján a HNT elnöke.

Tornai Tamás hozzátette: céljuk, hogy a mustra az ország legjelentősebb borversenyévé váljon, melynek eredményére a nemzetközi piac is figyel.

A Tesco-Global Áruházak Zrt. az idén fő támogatója a 36. alkalommal megrendezésre kerülő Magyar Bormustra borversenynek. A korábban Országos Borverseny nevet viselő megmérettetés mintaszámban eddig is a legnagyobb versenynek számított. A május 28-29-én zajló versenyre pedig már a május 21-ei határidő előtt a tavalyinál többen és több mintával neveztek. A különböző díjak nyertes borait 42 fős, borászokból és borászati szakírókból álló zsűri választja ki.

A Magyar Bormustra a legrégebbi borversenynek számít Magyarországon. A verseny szervezőjének, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának (HNT) célja, hogy a borverseny az ország legjelentősebb, valamennyi borvidék termékét bemutató, nemzetközileg is elismert megmérettetés legyen. Jelentős cél, hogy a verseny aranyérmes borai nemzetközi borversenyekre is eljussanak, és így a kiváló minőségű magyar borokat minél több országban megismerhessék. Ehhez a HNT minden, a Bormustrán aranyéremmel díjazott bornak támogatást nyújt. Az elmúlt másfél évben a HNT és maga a verseny szervezeti és arculati szempontból is megújult. A tradíciókra nagy hangsúlyt fektető, mégis friss és lendületes hazai borágazat kiemelkedő versenyének fiatalodását jelzi a könnyen megjegyezhető, jól kommunikálható új név.

„Az új arculati elemekben a színek és a minták egyaránt utalnak a magyar borra, így könnyen beazonosítható a bortermelők és a fogyasztók számára. A megújulási folyamatok mellett fontosnak tartjuk a szakmai partnerekkel – így a Pannon Bormíves Céhvel, az Országos Borbíráló Bizottsággal és a NÉBIH-hel – valamint a Tescóval, hazánk legnagyobb forgalmú és a magyar borra fókuszáló kiskereskedelmi hálózatával való együttműködést is” – mondta Tornai Tamás, a HNT elnöke.

A Tesco a magyar beszállítók elkötelezett partnereként a borok esetében is folyamatosan arra törekszik, hogy minél több hazai termelőtől és gyártótól származó termék kerüljön a polcokra. Az áruházlánc borbeszállítóinak háromnegyede, az értékesített borok mennyiségének pedig 97 százaléka magyar volt tavaly. A vállalat a legnagyobb hazai borkereskedőként tavaly több mint 17 millió palack magyar bort értékesített áruházaiban.

„A Tesco Európa létrejöttével új lehetőség nyílik számunkra és a magyar bor számára is, hiszen egy regionális piacon, a visegrádi négyek országaiban mutatkozhatunk be. Azon dolgozunk, hogy minél jelentősebb export lehetőséghez juthassanak a legkiválóbb minőség hazai képviselői. Ebben a legnagyobb segítséget elsősorban a minőségbiztosítás terén tudjuk nyújtani. Olyan hosszú távú együttműködési és fejlesztési lehetőségeket kínálunk, amivel közösen elérhetjük a kitűzött célt, belépést a nemzetközi piacokra” – tette hozzá Pirint János, a Tesco-Global Áruházak Zrt. beszerzési igazgatója.

A zsűri a kategória győztest, a legeredményesebb termelőt, női borászt, fiatal (35 év alatti) borászt, valamint a legjobb fajtagyőztes bort díjazza. A beérkező mintát a 42 fős zsűri 6 bizottságba tömörülve értékeli meghatározott bírálati elvek alapján. A bíráló bizottság munkáját többek között a Magyar Bormustra két társelnöke, Horkay András, az Országos Borbíráló Bizottság elnöke és Mészáros Kálmán, a NÉBIH Borászati és Alkoholos Italok Igazgatóságának igazgatója felügyeli.

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.