A huszonegyedik századi Magyarország számára különösen fontos, hogy az élet minden területén – így a szórakozás és kikapcsolódás során is – az emberek nagyobb felelősséggel és odafigyeléssel kezeljék egymást és önmagukat. Ha a közgondolkodást sikerül ez irányba elmozdítani, megteremtettük annak az öngerjesztő társadalmi mechanizmusnak az alapjait, amely kizárja soraiból az ittas vezetőket, és amely garantálja, hogy részegen vezetni „ciki” és elítélendő legyen.
A Magyar Sörgyártók Szövetsége (MSSZ) 2005-ben indította útjára a JÓFEJ, azaz a Józan, FElelős Járművezető kampányát, amivel az ittas vezetés megelőzése érdekében lép fel. A kampány célja az – elsősorban fiatal felnőtt – sörfogyasztók meggyőzése, hogy ittasan ne üljenek a volán mögé, illetve, hogy ilyen esetekben vitessék magukat haza egy alkoholt nem fogyasztó barátjukkal, esetleg használjanak tömegközlekedést, taxit, vagy más alternatív hazautazási lehetőséget.
Az elmúlt évek során a JÓFEJ számos szórakozóhelyen volt jelen és több tízezer – egyedül 2008-ban 40 ezer – fiatal figyelmét hívta fel rá, hogy az ittas vezetésnek van, KELL, legyen alternatívája.
A korábbi JÓFEJ kampány folytatásaként az MSSZ 2009 szeptemberétől egy azonos célokkal, azonban merőben új eszköztárral rendelkező kampányt indított útjára. A kampány színtere egy web 2.0-ás rendszerre helyeződött át. A megújult honlapon létrejövő „JÓFEJ” csoportok rendszerbe regisztrálva megoszthatják tapasztalataikat, gondolataikat, bulikat szervezhetnek, különféle versenyeken vehetnek részt és feltölthetik fényképeiket, videóikat. A közösséghez bárki csatlakozhat, a rendszer alapvetően önbevalláson alapszik.
A kampány által biztosított eszközök segítségével tehát a maguk a JÓFEJ-ek közvetítik a felelős alkoholfogyasztással kapcsolatos üzeneteket. A tagok egymás JÓFEJ-ségét az internetes közösségen belül pontokkal jutalmazhatják.
Az Európai Sörgyártók Szövetségének kötelezettségvállalásai között szerepel ugyan egy európai szintű kezdeményezés (a sör reklámozásával kapcsolatos önszabályozás hatékony megvalósítása), a vállalások elsöprő többségét azonban a szervezet tagjai nemzeti szinten valósítják meg. Így olyan programokat találunk közöttük, mint a finnországi túlzott alkoholfogyasztás visszaszorítása; a kiskorúak alkoholfogyasztása elleni küzdelem Belgiumban, Németországban, Lengyelországban és Romániában; az ittas vezetés elleni kampányok Dániában, Lengyelországban és Spanyolországban; a felelős alkoholfogyasztás népszerűsítése Hollandiában, Dániában és Spanyolországban, valamint a JÓFEJ kampány Magyarországon.
Megújulot a JÓFEJ kampány
2009-ben megújult a Magyar Sörgyártók Szövetségének JÓFEJ, vagyis JÓzan, FElelős Járművezető kampánya. A korábbiaktól eltérően idén új központi elemmel, az interneten szerveződő web 2.0-ás közösséggel bővült az akció.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.