Megújulva folytatja a legrégebbi Camping

Ha egy termék elsők között kerül a piacra, az beleég a köztudatba. Így járt a Camping sajt is a tömlős sajtok tekintetében. Sokan, a „tömlős sajt” kifejezés helyett még manapság is azt mondják, hogy Camping sajt, holott már több mint egy évtizede temérdek márka lökdösődik a piacon.

A „Hozz a közértből campingsajtot!” felszólítás, a hetvenes években valóban azt jelentette, hogy a KÖZÉRT vállalat (Községi Élelmiszerkereskedelmi Rt) egyik tagboltjából Camping sajtot kell beszerezni. Ma azt jelenti, hogy a boltban vegyél valamilyen tömlőben kapható, kenhető krémsajtot. Tehát gyűjtőnév lett a Camping márka, mint a Közért, az ABC, a Jaffa, vagy éppen a Mirelit…

Évtizedekkel ezelőtt, amikor még nem a márkák versengtek a magyar fogyasztók kegyeiért, hanem a fogyasztók az éppen kapható áruért, és a reklám csak arra hívott fel, hogy „cipőt a cipőboltból” vegyünk, minden újdonságot kipróbáltunk. Nem kellett hatalmas promóció, hiszen rögtön feltűnt, amikor „leugrottunk a közértbe”, és megálltunk a tejhűtő előtt válogatni. Persze nem a különböző gyártók márkái között válogattunk minőség, vagy éppen ár szerint, hanem a csöpögős és a nem csöpögős zacskós tejet próbáltuk megkülönböztetni egymástól kifinomult technikával. A Camping sajt ebben az időben jelent meg egyszerű csomagolásban, a hűtőpultokban. Finom volt, lágy és krémes, és két kiflivel pont belefért a tízórai keretbe. Az éhes diákok örömmel harapták ki a tömlőt, és a kibuggyanó sajtot nagy műgonddal nyomták a kifli végére, vagy egyenesen a szájukba. Izgalmas kísérletezés kezdődött: miként lehet ideális méretű lyukat harapni a tömlőn, hogy a vékony sajtcsíkból étvágygerjesztő kis alkotás szülessen a kifli végén. Emlékezetes pillanatokat okozott, amikor a túl kicsire sikerült lyukon próbálta valaki kipréselni a sajtot, és a tömlő kihasadt, fehér és lágy sajttal terítve be a kiflit és csuklóig a kezet, amely tartotta. Többen ezért is hívják „vicces sajtnak”. És persze édes emlékként élnek bennünk még mindig azok a balaton-parti nyaralások és táborok Csillebércen és Zánkán, melyek elengedhetetlen összetevője volt a tömlős Camping sajt.

Ráadásul a fortélyosabb háziasszonyok is felfedezték maguknak a Camping sajtot, hiszen nemcsak kenyérre, de főzéshez is kiváló segítség már több, mint 40 éve. Krémessége, lágysága és tejszínes-sajtos ízének köszönhetően kiválóan alkalmas szószok, mártások, egytálételek, és még édességek elkészítéséhez is. Nem csak egyszerűen helyettesíti a tejfölt, tejszínt, vagy különböző tésztaszósz alapokat, hanem gazdagabb és egyben selymesebb ízt kölcsönöz az ételremekeknek. A számos ízvariánsnak köszönhetően pedig, még egyszerűbbé válik egy-egy különlegesebb fogás elkészítése.

Hogyan készül?

Kevesen tudják, de az ömlesztett sajt technológiája a fondue hazájából, Svájcból származik. Az ottani sajtexportálók már régóta próbálkoztak azzal, hogyan lehetne a sajtokat tartósabbá tenni, és ezzel megóvni minőségüket, még akkor is, ha távoli földrészekre kell szállítani azokat. Végül is ez vezetett az ömlesztett sajtok kifejlesztéséhez. Az ömlesztett sajtok készítésének kezdetét 1911-re tehetjük, amikor Svájcban először sikerült az Ementáli sajtot a citromsav sóival úgy megolvasztani, hogy tartós, ízében és állagában is kiváló termék szülessen. A jó minőségű ömlesztett sajt előfeltétele a jó minőségű alapanyag, azaz a valódi sajt. Többféle sajt is alkalmas alapanyagnak; receptúrafüggő, hogy milyen arányban van szükség a Trappistából, Edamiból vagy akár az érettebb sajtokból. A receptúrában többek között még olyan hozzávalók is szerepelnek, mint a vaj, tejszín, ízesítésképpen csípőspaprika, medvehagyma, téliszalámi, stb. Az alapanyagokat összekeverése utána a sajtfőző mesterek „óriás kuktákban” bizonyos hőfokon "lefőzik" azokat. Ennek a speciális hőkezelésnek köszönhetően lehet ideális a termékek élettartama anélkül, hogy a gyártás folyamán tartósítószert adnának hozzájuk.

Régi kedvenc új köntösben

Ám ahogy felnőttek a 70-es 80-as évek vagány, parkban uzsonnázó diákjai, illetve nyugdíjas korba értek az akkori szülök, anyukák- felnőtt a Camping márka is. A Camping sajt most még krémesebb és lágyabb, és a jelenkor elvárásainak megfelelően megújul a márka csomagolása és felfrissül a termékválasztéka is. Habár a hőskorban, a 70-es és 80-as években csak a tejszínes Camping tömlős létezett, ma már több, mint 30 féle termékből válogathatunk. A tömlős sajtok mellett, nagyobb hangsúlyt kapnak a körcikkelyes, vagy kockasajtok, és a sajtszeltek is, melyek a szendvicsek és meleg szendvicsek ízletes hozzávalói. Ami az ízesítéseket illeti, a tejszínes és natúr ízek mellett kapható még sonkás, téliszalámis, medvehagymás, zöldfűszeres, csípőspaprikás, kolbászos, füstölt sajtos, stb. A csökkentett zsírtartalmú Fitt termékcsalád pedig nagyszerűen beilleszthető a megfelelő diétába. További különlegesség a Rántani és grillezni való sajt, mely előnye az, hogy hő hatására nem folyik szét, ezáltal elég egyszer rántani, vagy grillsütőn pár perc alatt megpirítani.

A megújulás örömére, a gyártó ERU Hungária Sajtgyártó Kft. országos nyereményjátékkal egybekötött kampányt is indított 2012. április 15-e és június 15-e között „Sajtoljon ki egy kis dugipénzt magának!” címmel.

Egykori diákok tehát figyelem! Elég hozzá két hagyományos Camping sajt!.

1. Szemfoggal kiharap! 2. Szájat tát, ééés NNYOMÁÁÁS!


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.