Mi lesz a vihar miatt Amerikában rekedt magyarokkal?

Több tucat magyar utazó rekedt az USA-ban a Sandy hurrikán miatt.

Több tucat magyar utas ragadt az Egyesült Államok északkeleti partvidékén lévő reptereken a rendkívüli erősségű Sandy vihar miatt.

Az online repülőjegy-foglalással foglalkozó pelikan.hu további több tucat ügyfelet regisztrált, akik a napokban repültek volna az Államok lezárt reptereire. A törölt járatokat a légitársaságok díjmentesen átfoglalják. Minden magyar utas segítséget kérhet és tájékoztatást a pelikan.hu ügyfélszolgálatán.

Minden magyar utasnak, akik a napokban indultak volna valamely lezárt reptér felé s a járatuk törölve lett, lehetősége van ingyenesen átfoglalni repjegyét valamely alternatív járatra, melyet a légitársaság felkínál. Még számos időponton vannak szabad helyek a járatokon. Mivel a járatokat csak az indulás napján törlik, nem tudjuk teljes bizonyossággal megmondani meddig fogják a járatokat törölni. Minden a szélerősségtől függ. Azon utasok, melyek nem szeretnének elutazni és járatuk törölve lett, teljes jegyárvisszatérítést kérhetnek.

Sajnos azon magyar utasok, akik az USA-ban rekedtek, nem igényelhetik vissza a légitársaságtól a szállásköltségeiket, mivel a járattörlés nem a légitársaság hibájából adódott. A légitársaság csak technikai hiba miatti járattörlés esetén köteles szállást biztosítani autasainak.

Általánosságban New York retér közeli hotelei olcsóbbak mint a városban lévők. Az utasoknak ebben az esetben is jogukban áll a repjegy teljes árát visszaigényelni. Ha az utas a kiutat már lerepülte, részleges refundációra jogosult.

A pelikan.hu minden ügyfelének, melyek a Sandy vihar miatt az államokban tovább maradtak, mint tervezték, segítséget nyújt a repülőjegy átírásában. Azon utasoknak, akik nem a társaságon keresztül vették repülőjegyüket, nem áll módunkban repülőjegyüket átírni, de szívesen nyújtunk nekik ingyenes tájékoztatást és segítséget a további lépésekhez, mivel a légitársaságok vonalai túlterheltek.

Minden utas segítséget kaphat a pelikan.hu ügyfélszolgálatán, a 06 1 999 5657-es számon.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.