Milyen a jó bourbon whiskey?

Fred Noe, a bourbon whiskey-k legelismertebb nemzetközi szakértője, a Jim Beam Master Distillere (vezető párlatkészítője) tartott ma kóstolóval egybekötött előadást az ital készítésének kulisszatitkairól és legfrissebb trendjeiről a budapesti Hard Rock Café-ban.

A szakértő a már jól ismert ízek és aromák mellett bemutatta legújabb bourbonjét, a Devil’s Cut-ot is, amelynek elkészítése egy új technológián, a fahordók által felszívott whiskey-mennyiség kinyerésén alapul.

Az első budapesti „Whiskey Akadémián” Fred Noe, a Jim Beam whiskey-k Master Distillere a világszerte kedvelt ital történetéről, hagyományairól is mesélt a magyar közönségnek, majd különböző párlatokat kóstoltatott a résztvevőkkel.

A szakértő előadásából fény derült arra is, hogy a nemes, kukorica alapú bourbon párlat attól válik az ízek és illatok páratlan kombinációjává, hogy a nedűt legalább négy éven át égetett tölgyhordóban érlelik, és nem kevesebb, mint 80 fokon párolják le.

A bourbon whiskey 1770-ben született meg, amikor először pároltak le kukorica whiskey-t, amelyet szenes tölgyfahordókban érleltek. A bourbon kizárólag az USA-ban állítható elő, minimum 2 évig érlelik, legalább 51%-ban kukoricából készül, ezen túl a tiszta víz az egyetlen hozzávaló, amely a borbuon whiskey-hez adható.

A fentiek mellett az Egyesült Államokban törvény írja elő, hogy a bourbon whiskey-t csakis új, kiégetett belsejű tölgyfahordókban szabad tárolni, a használt hordók alkalmazása nem megengedett – hangsúlyozta előadásában Fred Noe. A fahordók kiégetett belsejéből a tárolás során különböző cukrok kerülnek az italba, amelyek hozzájárulnak a bourbon whiskey-re jellemző karamellás íz és aranybarna szín kialakulásához.

„A bourbon whiskey napjainkban világszerte reneszánszát éli. Különösképp megnőtt az érdeklődés a legmagasabb minőségű, prémium kategóriás termékek iránt. Ennek hátterében az áll, hogy a fogyasztók ízlése az évek során egyre inkább szofisztikáltabbá vált, az ital kedvelői mára minőséget, komplexitást és az ízek igazi harmóniáját várják el egy bourbon whiskey-től.

A prémium kategóriában a Jim Beam rendelkezik a legszélesebb, legkiválóbb minőségű termékportfólióval. „Büszkeséggel tölt el, hogy a ’70-es évek óta a Jim Beam bourbon-jei a legkeresettebb párlatok közé tartoznak. Éppen ezért arra törekszünk, hogy időről-időre egyedi, izgalmas italokkal színesítsük a palettánkat”– mondta el Fred Noe.

A Jim Beam kínálata eddig is számos exkluzív bourbont tartogatott az ínyenceknek, de a vállalat idén egy igazi különlegességgel bővítette portfólióját.

Az Akadémián a már jól ismert White, Black, a valódi mézzel elegyített, négyéves érlelésű Honey vagy éppen a természetes feketecseresznye aromájú Red Stag kóstolók mellett lehullt a lepel a Jim Beam Devil’s Cut-ról is.

Az új bourbon egy robosztus, telt ízű, igazán mély színű ital, amely egyediségét a Jim Beam által kifejlesztett új eljárásnak köszönheti. Ennek során a hordó fája által felszívott italmennyiséget nyerik ki, majd ezt a mindezidáig elveszettnek hitt részt – amit a whiskey-készítők csak az „angyalok jussaként” emlegetnek – a folyamat végén hat éves Jim Beam bourbon whiskey-vel vegyítik, és 45% alkoholfokon palackozzák. Az eredmény egy minden eddiginél karakteresebb whiskey, amellyel immár héttagúra bővült a Jim Beam hazai termékkínálata.

Tudnivalók a Jim Beamről

A Jim Beam egyike az első kukoricából készült whiskey-knek, és az 1795-ben alapított vállalat az elmúlt több mint 200 év során a világ legismertebb és legkelendőbb bourbon márkájává vált. 2012-ben immár a család hetedik generációjának tagjai gondoskodnak a Jim Beam whiskey-k töretlen népszerűségéről: Fred Noe 2003-ban lépett legendás dédapja nyomdokaiba, hogy a vállalat Master Distillereként népszerűsítse a bourbon whiskey-t, és hogy mindenkivel megismertesse azt a hagyományt, amely az elmúlt évszázadok során a whiskeykészítés legnagyobbjai közé emelte az egykori családi műhelyt.

A Jim Beam 1970-ben lett először Amerika legtöbbet vásárolt Bourbon whiskey-je, 2005-ben pedig már a 10 milliomodik hordót töltötte meg a vállalat. A Jim Beam whiskey-k az elmúlt évek során számos rangos elismerésben részesültek. 2003-ban a Jim Beam Black Bourbon whiskey elnyerte a „Chicago Beverage Testing Institute, Illinois” észak-amerikai whiskey-knek járó legmagasabb elismerését.

A Jim Beam magyarországi kollekciója hét bourbon whiskey-ből áll, ezek a Jim Beam White, Jim Beam Black, Jim Beam Rye, Jim Beam Choice, Jim Beam Red Stag, Jim Beam Honey és a Jim Beam Devil’s Cut whiskey-k.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.