A FEOSZ többek között arra hívja fel írásában a figyelmet, hogy az utazási szerződések esetén a jogszabály előírása alapján az utazási szerződést kötelező írásba foglalni, és annak egyik példányát át kell adni az utas részére.
Hangsúlyozza azt is, hogy nem ugyanazok a jogok illetik meg az utazni vágyókat, ha az utazás különböző alkotóelemeit (pl.: utazás, út egyes állomásain való tartózkodás, szállás, étkezés, idegenvezetés, szórakozás, egyéb turisztikai szolgáltatás) egy utazási csomag keretében veszik igénybe (tehát az alkotóelemek közül minimum kettőt), vagy külön rendelik meg az egyes elemeket. A szigorúbb – fogyasztóknak jelentősebb jogokat biztosító – előírások csak akkor illetik meg az utazókat, ha utazási csomagban rendelik meg a szolgáltatást.
A közlemény arra a kérdésre is kitér, hogy elállhat-e az utas, vagy az utazási vállalkozó a szerződéstől, és ezt milyen feltételekkel teheti meg.
A FEOSZ tapasztalatai szerint a fogyasztók nincsenek tisztában azzal, hogy mi a teendőjük abban az esetben, ha panaszuk van az utazással, szállással, ellátással kapcsolatosan, így az ezzel kapcsolatos tudnivalókra is kitér az írás.
A közleményt teljes terjedelmében ide kattintva olvashatják.