Miskolc és a turizmus 2013-ban

2013-ban Miskolc kereskedelmi szálláshelyeinek összesen bruttó 1.707.515.000 forint volt az árbevétele, amivel Eger után a régió második legnagyobb árbevételt magáénak tudható turisztikai desztinációja – derül ki a KSH múlt hét végén közzétett adataiból.

Nemcsak a bevételek, hanem a vendégéjszakák számát nézve is a második legnépszerűbb Észak-magyarországi város Miskolc, hiszen a kereskedelmi szálláshelyeken 119.567 vendég összesen 261.558 vendégéjszakát töltött el. Ez a vendégek számát tekintve a 2012-es esztendőhöz viszonyítva 6,1%-os növekedést jelentett. A vendégéjszakák száma összesen 17.936 éjszakával nőtt, ami 7,36%-os növekedést jelent a 2012-es évhez képest – ezen belül is a belföldi forgalom nőtt jelentősen, összesen 12,05%-kal. A belföldi vendégek átlagosan 2,1 napot töltöttek Miskolcon, míg a külföldiek 2,4 napot.

A külföldi vendégek számát tekintve is a régió 2. legnagyobb forgalmat magáénak tudható desztinációja Miskolc. 21.641 külföldi vendég összesen 52.605 vendégéjszakát töltött el a városban 2013-ban. Mivel a külföldi forgalom egy jelentős részét az üzleti turizmus adja, ez az új ipari beruházások elindulása miatt 2014-ben valószínűleg jelentősen nőni fog – ezzel párhuzamosan pedig a TDM az egészségturisztikai szolgáltatások iránt érdeklődő elsősorban lengyel és orosz vendégek számára összeállított csomagajánlatokkal és az erre épülő reklámkampánnyal igyekszik a külföldi vendégéjszakák számát bővíteni.

Érdekesség, hogy Miskolcon az egy főre jutó bruttó szállásdíj átlaga 14.281 forint volt – amely 1505 forinttal magasabb, mint Eger szálláshelyeinek átlagára. Az is megjegyzendő, hogy egy szoba átlagára Miskolcon tavaly 12.262 forint volt, míg Egerben csak 10.301 forint - miközben az 1 szoba 1 működési napjára jutó szállásdíj Miskolcon csak 2380 forint volt (összehasonlítva: Egerszalókon 9782, Gyöngyösön 6617 forint). 

A miskolci Tourinform irodában 2013-ban összesen 11.157 vendég fordult meg. Emellett 849 alkalommal kértek telefonon információt az iroda munkatársaitól, 472 alkalommal pedig írásban (e-mailen vagy postai úton). Miskolctapolcán, a Barlangfürdőben júliusban nyílt infoponton 839 magyar és 1673 külföldi érdeklődő kért felvilágosítást Miskolc turisztikai kínálatáról – ez utóbbi 60%-a lengyel vendég volt.

2014-ben a miskolci TDM egyik legfontosabb célja a kapacitás kihasználtság növelése. Szerencsére ebben az évben már számos új és megújult attrakció is segíti ezt a munkát, amihez kapcsolódva a TDM csomagajánlatokkal, egy napos csillagtúrákkal, garantált városnézésekkel, valamint gyalogos és kerékpártúrákkal várja a vendégeket. A személyes információszolgáltatás is bővül idén, a városi turisztikai promóciót pedig a turisztikai szolgáltatókkal véleményeztetett formában, fókuszáltan végzi mind a belföldi, mind a külföldi küldőterületeken. 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.