Az európai uniós tagsággal, a schengeni határokkal lehetővé vált, hogy a turisztikai hatások optimális kihasználásával a desztinációs térség határon átnyúló komplex kínálati csomagként jelenjenek meg az érdeklődők számára. A közös marketing eszközök kialakítása hatékonyan szolgálja azt a célt, hogy a két várost külön-külön felkereső látogatók a helyszínre érkezve a másik városról bővebb információkat kapva, csillagtúraszerű utazásokkal a tartózkodási időt meghosszabbítsák. A turisztikai hatásokon túlmenően a két város kapcsolatának erősítésére, az együttműködések növelésére is alkalmas.
A Magyarország-Szlovákia Határon Átnyúló Együttműködési Program 2007-2013 „A régió turizmusfejlesztésének támogatása a határon átnyúló együttműködés segítségével” című 1. Prioritás: Gazdaság és társadalom, 1.3 Beavatkozás: Közös turisztikai projektek elősegítése című pályázati kiírásra sikeres pályázatot nyújtott be Kassa és Miskolc Város Önkormányzata.
A pályázat fő üzenete: Kassa és Miskolc határok nélkül, nyitott kapukkal várja vendégeit. A mintegy 275.000 Euro összköltségvetés eredményeként a következő projektelemek valósulnak meg:
- 30 perces időtartamban közös Miskolc – Kassa imázsfilm magyar, szlovák és angol nyelven.
- Info Touch tornyok és elektronikus tájékoztató táblák beszerzése, amelyek alkalmasak arra, hogy Kassán Miskolcról jelenjenek meg turisztikai információk szlovák nyelven, Miskolcon pedig Kassáról magyar nyelven, így elősegítve a vendégáramlást.
- Blutooth rendszer: a város fő bevezető útvonalain egy készülék blutooth-on keresztül két üzenetet küld az emberek telefonjára, az egyiket képpel a Tourinform irodáról, mellette feltüntetve az elérhetőségeit, illetve a másikban tájékoztatva az ide utazót az éppen aktuális főbb eseményekről, programokról.
- CD és DVD névjegy
- Közös Miskolc-Kassa turisztikai információs zsebkönyv
- Közös turisztikai workshop szervezése
- Kassa weboldalának magyar nyelvre történő fordítása