Montenegró a siker útján

Csütörtökön a Hotel Hilton Westend Budapestben mutatta be Montenegró 2009. évi turisztikai kínálatát. A prezentáción közreműködött  Vanja Brailo, Montenegró magyarországi nagykövete, valamint Sasa Radovic úr, a Montenegrói Nemzeti Turizmus Szervezet vezérigazgatója.

Montenegró a siker útján halad: a  World Travel & Tourism Council (WTTC) szerint Montenegró, mint turista célpont népszerűsége az egyik leggyorsabban növekedő mind Európában, mind pedig a világon. 2005-ben, 2006-ban és 2007-ben e téren a legjobb 3 ország közé tartozott. Csak a múlt év júliusában és augusztusában 670 000 vendég látogatta meg. Ez a szám nagyobb, mint maga az ország lakossága.

Az elmúlt évben Magyarországról körülbelül 30 000 turista érkezett és 188.000 vendégéjszakát töltött el Montenegróban, az átlagos tartózkodási idejük 6 nap volt.

2008-ban Montenegró szintén elégedett lehetett, mivel népszerűsége továbbra is nőtt. A múlt évben 1,17 millióan látogattak el ebbe a kis országba az Adriai tengerparton. Ez több mint 4%-os növekedés az előző évhez képest. A növekedés egyik oka a turista szezon kitolódása, nyolcról tíz hónapra. Az elmúlt években Montenegróba leginkább nyáron látogattak turisták. Időközben az „aktív pihenést”, a kultúrát és wellnesst kedvelők valamint a MICE ajánlatok számának növekedésével új vendégkör jelent meg a nyári szezonon kívül is. 2009-ben az összes munkahely 20%-át a turizmus biztosítja. Ez 7,5%-al több mint 2008-ban. Ez azt jelenti, hogy minden ötödik munkahely a turizmusban realizálódik.

Az elmúlt évi statisztikák szerint, „három vendégből kettő kijelentette, hogy biztosan, vagy majdnem biztosan visszalátogat Montenegróba az elkövetkezendő 5 évben.”, jelentette ki Sasa Radovic, a Montenegrói Nemzeti Turizmus Szervezet vezérigazgatója.

Tekintettel a jelenlegi gazdasági helyzetre, valamint arra, hogy az emberek legnagyobb része óvatosabban méri fel a nyaralásra szánt pénzösszeget, a 2009-es szezon minél kedvezőbb alakítása érdekében Montenegró valamennyi részén különböző akciókat indítottak a turistáknak nyújtott ajánlatok javítására a leginkább ár-értékarányos ajánlat kidolgozására, valamint gazdag kulturális program tervezésére. 

A jelenlegi turista szezonban érzékelhető pozitív tendenciák elsősorban az infrastruktúra nagymértékű fejlődésének köszönhetőek. Ami a közútfejlesztés infrastruktúrát illeti, a fő szezon kezdetéig 27 millió eurós befektetésére kerül sor. Jelentős beruházást jelentett a rosszabb állapotban lévő, régi utak (Kamenari, Podgorica-Cetinye-Budva, Podgorica-Niksic) kikerülését lehetővé tevő új utak megépítése (Rozajenél és Beranenél), a csúszó hegyoldalak biztosítása, valamint több híd és út felújítása.

Ezeken túl még tervezik a régi repülőtér épületének felújítását, (ennek értéke kb. 4 millió euró), repülőtéri parkoló helyek létesítését a Tivati repülőtéren valamint a repülők fel és leszállását szolgáló vertikális világítási jelek beüzemelését. Javul a határátkelők infrastruktúrája is, amelynek következtében a várakozási idő jelentősen rövidül majd.  Az elektromos energiaellátás 4 millió eurós fejlesztése során az elektromos hálózat fejlesztésével elérik az áramszünetek lehetőségének csökkentését a főszezonban is. A regionális vízvezeték terve az év végéig elkészül. A szezon ideje alatt a tengerparti városok vízellátási problémái minimálisra csökkennek majd. A turista szezon zavartalansága érdekében a határátkelőkön június 15-ig valamennyi építkezési munkát befejezik, vagy a szezon végéig felfüggesztenek.

Az elmúlt időszakban Montenegróban 44 új szálloda létesült 3.000 ággyal. Így jelenleg 300 szálloda több mint 40,000 ággyal áll a vendégek rendelkezésére. A kiadható házak, lakások és szobák sokkal jobb minőségűek a korábbiaknál, így jelenleg azok is megfelelnek minden típusú turistaigénynek. 18 strand megkapta a kék zászlót, ami azt jelenti, hogy a biztonság, tisztaság, valamint a berendezések nemzetközi szinten is kiemelkedő színvonalúak. 

Az idei szezonban több területen születtek árcsökkentő intézkedések Ennek eredményeképpen jelentősen csökkentek a közlekedési árak, a parkolási költségek, a strandbelépők, a privát szállások és egyéb szolgáltatások árai is.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.