Most meghalsz, te szemét!

Közös harcot indít a városligeti és margitszigeti szemét ellen FŐKERT Nonprofit Zrt. az FKF Zrt-vel - közölte a Turizmus Online-nal a BVK Budapesti Városüzemeltetési Központ.

Sajnos a FŐKERT Nonprofit Zrt. is tapasztalja, hogy egy-egy hétvége után hatalmas mennyiségű  szemetet – elsősorban üdítős flakonokat, sörös dobozokat – hagynak maguk után a parklátogatók a nagy közparkokban, s azok környékén - így a BVK. A Margitszigeten valamint a Városligetben egy hétvége alatt mintegy 27.000 darab pillepalackot gyűjtenek össze a FŐKERT kollégái, akik a turistaszezonban a hétvégén is takarítják ezt a két kiemelt közparkot. A gyakori takarítással igyekeznek elérni azt, hogy a hétvége bármelyik napján a parkba látogatókat egy rendezett zöldterület képe fogadja.

Szemétgyártók

A mai kor megnövekedett „szemétgyártása” mellett, ez azonban már nem elegendő, a Margitszigetre kihelyezett több mint 500 darab hulladékgyűjtő nem tudja elnyelni a hétvégén keletkezett szemét egy részét - tájékoztatott a BVK a lesújtó helyzetről hozzátéve, amit minden józan ember így gondol, hogy ez az állapot így tarthatatlan.

Éppen ezért a FŐKERT Nonprofit Zrt. és az FKF Zrt. közösen tesz Budapest eme két igen látogatott és méltán népszerű közparkjának a tisztaságáért. A közösen indított akció keretében a múlt hét végétől mind a Margitszigeten, mind pedig a Városligetben 20-20 darab 120 literes műanyag hulladékgyűjtő helyeznek ki a hétvégékre, remélve, hogy ezeknek a plusz hulladékgyűjtőknek köszönhetően kevesebb lesz a parkokban „kallódó” szemét mennyisége.

Az akció sikeressége

természetesen nagyban múlik a parkokat látogatók hozzáállásától is, de a két társaság reméli, hogy a hulladékgyűjtők számának növelésével a lakosság is jobban fog vigyázni a zöldterületek tisztaságára. Természetesen, - emellett az akció mellett is -, keresi a FŐKERT azt a nagyméretű, stílusában a parkok hangulatához illő, állandó jelleggel kihelyezhető hulladékgyűjtőt, mely nem csak ideiglenesen oldja meg a nagyobb mennyiségű hulladék elhelyezését - tudtuk meg.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.