Mozgóképes marketing

Bonaparte Napóleon még úgy fogalmazott, hogy „egy kép többet ér száz szónál”. Bölcs ember volt. Vajon mit mondana most? Az ezredfordulóig a képek korát éltük de úgy tűnik, sokan még mindig nem veszik észre, hogy ennek vége. A következő nagy dolog immár megvalósult.

Körülbelül 2000-re kikristályosodtak azok a technikák, amelyek az interneten az állóképek, grafikák és fotók helyett a mozgást, a mozgóképeket helyezik előtérbe. A webvideo a mozgóképek megvalósulási formáinak nemzetközi gyűjtőneve. Mozgókép a bannerekben, a saját honlapunkon, az e-mailekben és az internetes élő közvetítésekben. Itthon ez utóbbival találkozhattunk a legkorábban. Néhány, még a 90-es évek végén végzett kísérlet után a valóságshow-k alkalmazták ezt a technikát. Az internetes mozgóképnek frenetikus hatása volt. Emlékezhetünk rá, hogy a közvetítés többször is leállt, akadozott, mert a kiszolgáló szervereket túlterhelte a váratlanul sok néző, és újabbakat kellett beállítani, hogy a terhelést elbírják. Erre gondoljanak azok, akik még mindig kételkednek a mozgókép erejében, és azt kérdezik, ugyan miért kellene nekünk mozgókép, amikor a fotókkal is olyan jól elvoltunk idáig? Továbbá az esti televíziózás helyett nézegethetnénk képregényeket is. Számos szép állókép van bennük.

Álló- vagy mozgókép?

Dobjuk ki a fotókat az életünkből? Erről szó nincs! A két dolog békésen megfér(hetne) egymás mellett. Aztán majd a piac eldönti, hogy mikortól kell kevesebb fát kivágni a tonnaszámra gyártott, majd kukába hajított színes prospektusok helyett. Ez az idő sokkal hamarabb el fog jönni, mint azt gondolnánk.

Tavaly részt vettem egy nagy hazai utazási iroda évadzáró rendezvényén. Az ügyvezető igazgató arról panaszkodott, hogy hiába van minden partnerüknek számítógépe, annak kezelését az irodavezetők alig ismerik, rábízzák a fiatalabb kollégákra, és még mindig jobban szeretik a faxon érkező információkat. Márpedig így reménytelen elvárni, hogy a szakma marketingesei tisztában legyenek a legújabb internetes technikákkal.

Tegyünk egy kísérletet! Nézzünk meg két kulcsfontosságú szót a Google keresőben. Az első szó legyen a webvideo. Ha ezt beírjuk, 16 900 cikk jelenik meg a világ különböző tájairól. A második a streaming – erről még szó lesz –, nos, ez a kulcsfogalom 9 770 000 hivatkozásban van jelen a mai napon. Vajon önök közül hányan olvastak már ezekről a fogalmakról?

Hatszor hatékonyabb

Nem azért kell a honlapunkra mozgókép, hogy nekünk is legyen ilyen. Hanem azért, hogy több utasunk, vendégünk legyen. Az interneten megjelenő fotó és mozgókép közötti különbség hatásvizsgálatát 2001-ben végezték el. Két „mindent árusító” áruházlánc weboldalain azt vizsgálták meg, hogy – több száz termék esetében – a papír zsebkendőtől a kávéfőző automatán keresztül a bőrkabátig a mozgókép mennyivel növeli meg a vásárlási kedvet. Az Internet Retailer 2001 nyarán közzétett összefoglalója, valamint a szakmában azóta megjelent számos publikáció szerint – terméktől függően – 4-8-szor többen kattintanak a mozgóképpel reklámozott árukra és szolgáltatásokra.

Azaz a mozgóképes módszer átlagban hatszor hatékonyabb! Ha hatszor több a kattintók száma, és mondjuk 100 kattintóból 1 üzlet (vendég, utas) lesz, akkor 600 kattintóból 6. Az internetes marketingben ez a 100:1 arány az elfogadott, bár több olyan cégvezetővel is beszéltem, aki szerint 100 kattintóból legalább 5 utasa szokott lenni.

Ezek után már nem meglepő, hogy a Broadcast International 2004. februári jelentése szerint a Fortune magazin toplistáján szereplő 200 legnagyobb amerikai vállalat közül 150 már használja a webvideónak valamelyik formáját a honlapján. A világpiac vezető cégei erőteljesen növelni fogják a reklámköltségvetésükből internetre szánt költségek arányát. Ne legyenek kétségeik: ez kimondottan az új, mozgóképes technikák térhódításának köszönhető.

Macerás műfaj

A kisebb-nagyobb média- és kreatív cégek számára az internetes mozgókép túl macerás műfaj. Sokkal kevesebb munkával, sokkal több pénzt lehet keresni egy-egy televíziós vagy óriásplakát- kampányon. Sokszor hivatkoznak arra, hogy a megbízójuk ma még szívesebben költ ezekre, mint az internetre – ami amúgy igaz is, de nem menti fel őket a felelősségük alól. Hiszen ki más magyarázhatná el a partnereknek, hogy sokkal jobban járnak, ha legalább azt a kevés pénz, amit internetre szánnak, mozgóképes technikára költik el. A turizmus területén itthon már megjelentek az „első fecskék”. Már láthatunk mozgóképet néhány utazási iroda honlapján, mégpedig olyan videókat, amelyeket nem kell letölteni a számítógépre.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.