A 2011. március 3-án kötött stratégiai együttműködési megállapodás értelmében a budapesti vendégforgalom élénkítésére irányuló marketingfeladatokat a Magyar Turizmus Zrt., míg a fővárosban tartózkodó utazók informálását a Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központ Nonprofit Kft. látja el. A Budapest-Közép-Dunavidék turisztikai régió Budapesten kívüli területeinek turisztikai marketingje továbbra is az MT Zrt. illetékességébe tartozik.
Az együttműködés keretében a két társaság a jövőben egymással egyeztetve készíti el marketingtervét, és számos eszközzel segíti egymás munkáját. Annak érdekében, hogy az utazók minél teljesebb képet kapjanak Budapest turisztikai kínálatáról, az MT Zrt. és a BTSZK továbbra is a lehető legtöbb alkalommal közösen jelenik meg turisztikai kiállításokon és vásárokon, valamint együttműködik speciális turisztikai termékekre és meghatározott célcsoportokra fókuszált tematikus rendezvények, illetve a magyar fővárosba irányuló újságírói tanulmányutak szervezése során. A két társaság továbbá összehangolja online megjelenéseit, kutatási és a hivatásturizmus területén végzett szakmai tevékenységét, valamint együttműködnek a Budapestre látogató utazók számára számos kedvezményt nyújtó Budapest Kártya értékesítésében és népszerűsítésében is. A stratégiai megállapodás további eleme, hogy a Nemzeti Turisztikai Adatbázis (NETA) rendszeres, a kínálat valamennyi elemére kiterjedő töltését, frissítését a BTSZK végzi Tourinform irodáin keresztül.
Budapest mint turisztikai desztináció jelentőségét mutatja a vendégforgalom és a költések aránya: az összes külföldi vendégéjszaka több mint fele (53,9%), a szállásdíj bevételeknek pedig 50%-a a magyar fővárosban realizálódik. A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) előzetes adatai szerint továbbá 2010-ben – a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma alapján – a legnépszerűbb magyarországi város pozícióját Budapest mind a külföldi, mind a magyar vendégek körében megőrizte.