A bor és gasztronómia turisztikai terméket propagáló kampányév legfőbb célja a hazai lakosság érdeklődésének erősítése a vendéglátó (éttermi) szolgáltatások iránt, a magyar konyha népszerűsítése, illetve a régiók bemutatása a gasztronómia közvetítésével. A Magyar Turizmus Rt. az idei 4,5 milliárdos költségvetésből 150 millió forintot áldoz a kampányévre. Promóciós nyereményjáték indul: aki a kampányban résztvevő éttermek közül hat különböző helyszínen vendégeskedik és a Tourinform irodákban, belföldi kiállításokon, az akcióban résztvevő éttermekben, illetve a programmagazinokban fellelhető pecsétgyűjtő képeslapra begyűjti az adott éttermek pecsétjeit, az a lapot az Rt.-nek beküldve nyereménysorsoláson vesz részt. Megszületett a szakmai szövetségek által jóváhagyott, a kampányban résztvevő éttermek végleges listája. Az akcióban résztvevő éttermek vállalták: étlapjukon folyamatosan szerepeltetnek tájjellegű ételeket, italokat és március másodikán, a hamvazószerdát követő csütörtökön, amelyet a magyar néphagyomány „torkos csütörtök”-ként ismer minden betérő vendég számára a számla teljes végösszegéből 50 százalékos kedvezményt biztosítanak. Természetesen az éttermek is profitálnak az együttműködésből: a növekvő érdeklődést a későbbiekben is ki tudják majd használni, ingyenes MT Rt. kiadványokat kapnak, az étterem bejáratánál pedig a „Nagy ízutazás 2006” matrica hirdeti, hogy a vendéglátóhely részt vesz a kampányban.
Az akcióhoz csatlakozott hazai éttermek immár végleges listája innen tölthető le.