Nébih: elkészült az útmutató a vendéglátás és az étkeztetés jó higiéniai gyakorlatához

Több éves előkészítés után foghatják végre kezükbe a vendéglátás és a közétkeztetés szereplői a jó higiéniai gyakorlat útmutatóját.

"A Nébih életében nagy nap ez a mai - Nemes Imre, a Nébih élelmiszerlánc-biztonsági és állategészségügyi elnökhelyettese. - A most tízezer példányban elkészített kiadvány ugyanis egy eddig példátlan mértékű szakmai együttműködés eredményeképpen jött létre, és szilárd alapja lehet annak a stratégiának, amely évtizedes távlatban határozza meg az élelmiszerbiztonság feladatait."
Zoltai Anna, a Nébih Élelmiszer- és Takarmánybiztonsági Igazgatóságának vendéglátás és étkeztetés-felügyeleti osztályvezetője, a munkacsoport irányítója kiemelte, hogy a négy év alatt, kéthetes gyakorisággal tartott munkacsoport üléseken gyakran vérre menő viták során formálódott ki az a végleges anyag, amely valamennyi részt vevő szervezet álláspontját és érdekeit képviseli. A vendéglátás civil szervezetei a kezdeti érdektelenség után fokozatosan kapcsolódtak be a sok esetben nehéz, sok esetben kellemesnek mondható munkába.
"Hatalmas siker, hogy olyan szervezetek is részt vettek egymás mellett a végleges forma megtalálásában, akik egyébként nincsenek egymással diplomáciai kapcsolatban - tette hozzá Zoltai Anna. - Remélem, hogy a felhasználók olyan szeretettel forgatják majd, amilyen szeretettel a munkacsoport készítette azt."

Az osztályvezető kiemelte, hogy a munka nem ért véget, ha a folyton fejlődő világban a gyakorlat túlhaladja a könyv megállapításait, készek módosítani azokat. Már megkezdődött a konyhák és éttermek tervezési ajánlásaival kapcsolatos munka és az allergén összetevők jelölésével kapcsolatos tudnivalók is kidolgozásra várnak.

A Vendég & Hotel Online kérdésére Zoltai Anna elmondta, hogy azok a konyhák, ahol az útmutatóban foglaltak szerint folyik a munka, nem kell tartsanak indokolatlan Nébih bírságoktól.

Józwiak Ákos, a Nébih Rendszerszervezési és Felügyeleti Igazgatóságának igazgatóhelyettese a közelmúltban elkészült élelmiszerlánc-biztonsági stratégiáról szólva bemutatta annak strukturális felépítését és eszközeit, kiemelve a tudásmenedzsment és a hosszú távú érdekek figyelembe vételének fontosságát.

Kovács László, a Magyar Vendéglátók Ipartestületének elnöke üdvözölte, hogy a Nébih felismerte azt, hogy az adózót nem tönkretenni, hanem támogatni kell. Megfogalmazása szerint az útmutatóval "közös tudásból létrehozott védőháló készült a vendéglátás artistáinak".

A most tízezer példányban kinyomtatott kiadvány az érdeklődők számára díjtalanul letölthető a Nébih honlapjáról.

 

 

 

Forrás: Vendég&Hotel Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.