Az ex-Gundel-vezér nyugdíjba küldését követően a tanításba vetette bele magát, két oktatási intézményben is vállalt munkát. Közben a magánélete is egyenesbe került, hiszen szerelmes lett egyik tanítványába, akit el is vett feleségül. Majd egyszer csak, 69 évesen, szembejött vele a Nagy Lehetőség.
Vágjunk bele!
Régi ismerőse, Földvári Gábor kereste meg azzal, hogy megvenné a budai Rózsadomb több éve eladó vendéglátóhelyét, a Vadrózsa éttermet, amelyhez szakértő társat keres. Buday néhány nap gondolkozási idő után azt válaszolta: Vágjunk bele! Közös céget alapítottak, mindketten beletették, amijük volt – anyagiakat, szakmai tudást –, és elkezdték a készülődést az idén tavaszra tervezett újranyitásra.
Több mint bisztró
Állandó pedagógusi állását feladta – ma már csak óraadó tanárként dolgozik –, és teljes erőből vetette bele magát az előkelő rózsadombi étterem átalakítási munkálatainak szakmai részébe. A konyha és a vendégtér, valamint a marketing és kommunikáció új elemeit állította fel, hogy egészen más kép fogadja majd a betérőket a nyitást követően, mint korábban, a legendás hely idején, amikor sok híresség, többek között Latinovits Zoltán is törzsvendég volt, pulija otthonosan foglalta el megszokott helyét a zongorista lábainál. „Nem olyan feszes, közel sem olyan drága és elit helyet nyitunk majd, mint az elődünk volt, én úgy fogalmaznám meg a koncepciót: több mint egy bisztró, de kevesebb mint egy fine dining hely.”
Irány az internet!
25-30 százalékkal olcsóbb ételkínálatot terveznek Budayék, mint ami korábban a Vadrózsa étlapján szerepelt, és valószínűleg a nevet is megváltoztatják. Szűk étlap lesz: mintegy tizenöt állandó tétellel, napi ajánlatokkal. Hagyományos magyar fogások mindig lesznek náluk. Mivel a Vadrózsa eredeti vendégkörének egy része kiöregedett, és a környék nem felkapott a turisták körében (valamint ne feledjük, teszi hozzá Buday, hogy a szállodák környéke tele jobbnál jobb éttermekkel, bisztrókkal), ők másféle vendégkört céloznak meg. Buday teljesen internetfüggő (napi öt-hat órát tölt a világhálón kalandozva!), ezért a hely marketingjét és kommunikációját is alapvetően a világhálón tervezi. Azt szeretnék, hogy mielőtt Budapestre érkezik a turista, már tudjon az éttermükről – figyelemfelkeltő akcióikat a világhálón, külföldieket megcélozva szervezik.
Az április végére tervezett nyitáshoz már alakul a csapat, a kandallós, hangulatos új rész, a télikert kiépítése – amely hatvan további helyet ad majd hozzá az eddigi hatvan férőhelyhez – is folyamatban van. „Nem tagadom, néha vannak kételyeim: biztos, hogy erre vágytam öregkoromra? Hiszen a hetvenet betöltöm a nyáron, de úgy gondolom, ennél szebb ajándékot nem is kaphatnék születésnapomra.”