Nem csak a húszéveseké a világ

Mit csinál a vendéglátós, ha imádott munkahelyéről akkor küldik nyugdíjba egyik napról a másikra, amikor a magánélete is épp romokban hever? Ha közel fél évszázadnyi folyamatos munka után arra ébred az „akkor ma hová indulok?” helyett: „És akkor ma hol fogok enni?!” Mivel ez történt dr. Buday Gáborral, a Gundel Étterem vezérigazgatójával, érdemes megismerni a történetét…

Az ex-Gundel-vezér nyugdíjba küldését követően a tanításba vetette bele magát, két oktatási intézményben is vállalt munkát. Közben a magánélete is egyenesbe került, hiszen szerelmes lett egyik tanítványába, akit el is vett feleségül. Majd egyszer csak, 69 évesen, szembejött vele a Nagy Lehetőség.

Vágjunk bele!

Régi ismerőse, Földvári Gábor kereste meg azzal, hogy megvenné a budai Rózsadomb több éve eladó vendéglátóhelyét, a Vadrózsa éttermet, amelyhez szakértő társat keres. Buday néhány nap gondolkozási idő után azt válaszolta: Vágjunk bele! Közös céget alapítottak, mindketten beletették, amijük volt – anyagiakat, szakmai tudást –, és elkezdték a készülődést az idén tavaszra tervezett újranyitásra.

Több mint bisztró

Állandó pedagógusi állását feladta – ma már csak óraadó tanárként dolgozik –, és teljes erőből vetette bele magát az előkelő rózsadombi étterem átalakítási munkálatainak szakmai részébe. A konyha és a vendégtér, valamint a marketing és kommunikáció új elemeit állította fel, hogy egészen más kép fogadja majd a betérőket a nyitást követően, mint korábban, a legendás hely idején, amikor sok híresség, többek között Latinovits Zoltán is törzsvendég volt, pulija otthonosan foglalta el megszokott helyét a zongorista lábainál. „Nem olyan feszes, közel sem olyan drága és elit helyet nyitunk majd, mint az elődünk volt, én úgy fogalmaznám meg a koncepciót: több mint egy bisztró, de kevesebb mint egy fine dining hely.”

Irány az internet!

25-30 százalékkal olcsóbb ételkínálatot terveznek Budayék, mint ami korábban a Vadrózsa étlapján szerepelt, és valószínűleg a nevet is megváltoztatják. Szűk étlap lesz: mintegy tizenöt állandó tétellel, napi ajánlatokkal. Hagyományos magyar fogások mindig lesznek náluk. Mivel a Vadrózsa eredeti vendégkörének egy része kiöregedett, és a környék nem felkapott a turisták körében (valamint ne feledjük, teszi hozzá Buday, hogy a szállodák környéke tele jobbnál jobb éttermekkel, bisztrókkal), ők másféle vendégkört céloznak meg. Buday teljesen internetfüggő (napi öt-hat órát tölt a világhálón kalandozva!), ezért a hely marketingjét és kommunikációját is alapvetően a világhálón tervezi. Azt szeretnék, hogy mielőtt Budapestre érkezik a turista, már tudjon az éttermükről – figyelemfelkeltő akcióikat a világhálón, külföldieket megcélozva szervezik.

Az április végére tervezett nyitáshoz már alakul a csapat, a kandallós, hangulatos új rész, a télikert kiépítése – amely hatvan további helyet ad majd hozzá az eddigi hatvan férőhelyhez – is folyamatban van. „Nem tagadom, néha vannak kételyeim: biztos, hogy erre vágytam öregkoromra? Hiszen a hetvenet betöltöm a nyáron, de úgy gondolom, ennél szebb ajándékot nem is kaphatnék születésnapomra.”


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.