„Célzott marketinggel, amelynél különös hangsúlyt fektettünk Németország, mint úticél kedvező áraira, partnereinkkel együttműködve csillapítani tudtuk a gazdasági válság hatásait. Sikerült az idegenforgalmat, mint a Szövetségi Köztársaság gazdaságának egyik jelentős tényezőjét, a válságévben is stabilan tartani” – jelentette ki Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) elnök-vezérigazgatója.
Németország 2009-ben profitált a trendből, hogy többen töltötték szabadságukat hazájukban, valamint abból, hogy az európai piacokon, ezen belül egy sor szomszéd országban, nagy az igény a németországi utazások iránt.
Ugyanakkor visszaesett az üzleti turizmus, amelyek az incoming utazások harmadát adják. Ez volt az oka annak, hogy a külföldiek által eltöltött vendégéjszakák száma összességében - hat év után először - negatívan alakult: 2009-ban az előző évhez képest 3 százalékos volt a csökkenés. Ezzel Németország nemzetközi összehasonlításban mindenesetre nagyon jó helyen áll: az UNWTO, a Turisztikai Világszervezet adatai szerint a nemzetközi érkezések – 2003 óta először – 4,3 százalékos csökkenést mutattak, sőt Európában átlagosan 5,6 százalékkal estek vissza. Így Németország 2009-ben a válság ellenére növelni tudta piaci részesedését.
Ebben az évben is fontos szerepet játszik majd a megnövekedett ár-érzékenység. „Az idegenforgalmi ajánlatoknál világszerte óriási nyomás tapasztalható az árakra” – mutatott rá Petra Hedorfer. „A DZT 2010-ben partnereivel együttműködve folytatja „Affordable Hospitality” kampányát, hogy megismertesse a németországi szolgáltatások kiváló ár-érték arányát, s ezzel összességében támogassa a turizmust” - tájékoztatta a Napi Turizmust a Német Turisztikai Hivatal (DZT) Magyarországi Képviselete.