Aki sikeres akar lenni ezen a piacon, annak nem elég, hogy jó terméket állít össze, a megfelelő csomagolás is szükséges a sikerhez. Az egyes országok, desztinációk vonzereje is sokban függ attól, milyen képet sugároznak magukról külföldre. A közelmúltban nemzeti turisztikai marketingszervezetünk és a főváros illetékes hivatala is komoly ráncfelvarráson esett át éppen azzal a céllal, hogy fiatalosabb, vonzóbb külsőt öltsenek magukra. Természetesen egyéni megítélés kérdése, hogy valakinek tetszik-e az új imázs. Nekem mindenesetre igen. A Magyar Turizmus Zrt. új képi megjelenéseit azért találom például szerencsésnek, mivel úgy kombinálnak régi, jól ismert elemeket (híres épületek, matyó hímzés), hogy közben váratlan asszociációkat ébresztenek a szokatlan nézőpontok és furcsa arányok, kontrasztok alkalmazásával. Mint ha csak azt mondanák a képek: tudom, hogy ismerős, de sokkal több van benne, mint amit eddig gondoltál… Persze amint a turisztikai országimázzsal foglalkozó cikkünkből kiderül, az még nem garancia a több turistára, ha sokat beszélnek egy új kampányról, de mindenképpen nagyobb az esély a sikerre.
Turisztikai szaklapként nem csupán cikkeinkben, hanem a Kiadvány Trend verseny keretében is szeretnénk olvasóink számára valami hasznos plusz szolgáltatást nyújtani. Amikor három évvel ezelőtt első ízben meghirdettük a legjobb turisztikai információs kiadványok, cédék, plakátok és weboldalak versenyét, még nem sejtettük, mekkora érdeklődés kíséri majd ezt a vetélkedést. Ma már ott tartunk, hogy száznál is jóval több pályaművet kellett értékelnie a szakmai zsűrinek, illetve az Utazás kiállításon a közönségnek. Ugyan nem mindig esett egybe a szakmai zsűri és a közönség álláspontja, de remélhetőleg tanulságos volt a verseny, mind a részvevők, mind a kívülállók számára.