– A szálloda magyar magántőkéből a Széchenyi terv támogatásával 2004 tavaszán nyitott meg, amikor is a Danubius Hotels üzemeltette. A jelenlegi egy tulajdonos kezében összpontosuló társaság 2004. év végétől vette át szálloda operatív irányítását, amikor is az együttműködés megszakadt a régi üzemeltetővel. Ekkor neveztek ki a ház gazdasági igazgatójává, 2005 nyarától pedig a társaság és szálloda igazgatójának.
Soha nem vezetett szállodát a Thermal Hotel Visegrád****superior előtt. Menynyire tudott ezen elvárásoknak megfelelni?– Valóban nem volt szállodai tapasztalatom, de én ezt egyáltalán nem tartom hátránynak. A világon a legtöbb vállalat vezetője nem feltétlenül szakember. Én a modern vállalatirányítás és folyamatszervezés híve vagyok, ezek az elvek már korábban is megfeleltek a piaci kihívásoknak, amikor brókercég, ruhaipari cég, illetve fuvarozó cég irányításában is részt vettem. Az elvek nagyjából ugyanazok. A szállodában a működés majdnem minden folyamatára rá kellett látnom, amelynek eredményeként racionalizálni lehetett a költségeket a magas minőségi színvonal megtartása mellett, amelynek haszonélvezői elsősorban a vendégek.
A szálloda mindenesetre igen sikeres. Mi ennek az oka Ön szerint?– Az alapítók nagyon jól megtaláltak egy piaci rést: a THV egyedülálló adottságokkal rendelkezik. A fővárostól északra nincsen jelenleg olyan négycsillagos szálloda, amely ennyire komplex, magas színvonalú wellness-fitnesz-beauty és gyógyászati szolgáltatásokat tudna nyújtani, nem megfeledkezve a ház konferencia jellegéről sem. A vendégeinknek 85-90 százaléka budapesti, amely a közelségnek köszönhető. Kialakult egy jelentős törzsvendég kör is. A sikerben persze nagy szerepe van a mi munkánknak is. A vendégek változó elvárásainak való megfelelés és az általuk indukált most folyó fejlesztéseknek éppúgy kiemelkedő szerepe van, mint a szállodában dolgozó tapasztalt vezetők szakértelmének.
Milyen fejlesztések folynak jelenleg a házban?– A szálloda újonnan kialakított beauty részlege már fogadja a vendégeket. Szeptemberben nyílik meg a közel 100 fős Bajor Söröző, az év vége előtt pedig a minden igényt kielégítő, exkluzív VIP terem. Nem elhanyagolhatók a humán fejlesztések és a szolgáltatási színvonal növelése érdekében tervezett lépések sem.
Én először konferencia-helyszínként hallottam a hotelről...– A szálloda két konferenciaszintje összesen 11, részben egybenyitható, légkondicionált, modern technikával ellátott teremmel rendelkezik, amelyek egy részét akár az étteremmel és Dunakanyarra néző panoráma terasszal is egybe lehet nyitni. A ház teljes konferencikapacitása megközelíti az 500 főt, de igény esetén akár 600 személyes bált is lehet nálunk rendezni.
Milyen feladatok megoldása áll még a szálloda előtt?– A kihasználtságunk 65 százalék körül van, ez szerintem optimális. Az elmúlt két év folyamán az átlagos szobaár közel 80 százalékkal növekedett, ez a tény is arra utal, hogy nem elsősorban a mennyiség, mint inkább a minőség a meghatározó a szálloda szolgáltatásait és a vendégkört is ide értve. A hétvégék töltése nem okoz gondot az egyéni vendégek körében, a cél az lenne viszont, hogy a hétköznapokon is növeljük a töltöttséget, mind a külföldi, mind a belföldi egyéni szegmensben. A szálloda a hazai rendezvény- és konferenciapiac meghatározó szereplőjévé nőtte ki magát, ugyanakkor célunk, hogy külföldi partnereket is szerezzünk. Nagy jelentőséget tulajdonítunk a viszonylag kevéssé ismert visegrádi termálvíz népszerűsítésének, ami alapja a wellness és gyógyászati szolgáltatásainknak is. Mindezen célok és tervek megvalósításába kiemelt szerepet tulajdonítok a szálloda új értékesítési igazgatójának, Glázer Tamásnak, aki már elkezdte a stratégiák kidolgozását.
Mennyire nehezíti meg az Önök életét a szállodai szolgáltatásokat érintő áfaemelés?– Szerintem az emelés nagyobb részét egyszerűbben tudjuk érvényesíteni, mivel a fejlődési görbe azon szakaszában vagyunk, ahol árakban ez kompenzálható. Ugyanakkor a szállodáknál a költségek legjelentősebb részét képező személyi jellegű ráfordításokat érintő terhek, valamint az energiaárak tervezett emelése megoldandó problémát jelenthet a társaság gazdálkodásában.
Úgy látom, kihívás az Ön számára a szálloda igazgatása.– Minden üzlet – így a THV irányítása is –, amíg nehéz, teli van kihívásokkal, problémákkal, és buktatókkal érdekesebb számomra. Az eredményességet és sikert pedig a számok éppúgy alátámasztják, mint az üzletről kialakult pozitív image.
Nyilván sokat dolgozik, ki van téve bizonyos stressznek. Hogy viseli ezt a családja?– Az elmúlt évek alatt a munka mellet kevés szabadidővel rendelkeztem, ami a családomra is kihatott. Mióta megszületett a kisfiam több időt próbálok velük tölteni és így szervezni az életem.
Született
1966. november
Család
Élettársa grafikus, jelenleg otthon van 14 hónapos kisfiukkal
Iskolák
Munkahelyek
• Cégvezetés, üzletviteli és gazdasági tanácsadás, saját cégek irányítása
Hobbi
• Sziklamászás, siklóernyőzés, szörf, vitorlázás, kutya, jazz