A Magyar Turizmus Zrt. reagálása a Napi Turizmus hírlevélben 2011. szeptember 2-án megjelent „Országmarketing: merre tovább a japán piacon” című írásra:
„A Napi Turizmus hírlevélben a fenti címmel megjelent írásban tévesen állítják, hogy a Magyar Turizmus Zrt. bezárta a tokiói nemzeti turisztikai képviseletét.
Amint az a Magyar Turizmus Zrt. 2011. július 1-jén kiadott közleményében olvasható, az „Új vizeken” c. marketingtervében deklarált módon, a japán piacra irányuló marketingtevékenységét a továbbiakban Budapestről koordinálva látja el a Magyar Turizmus Zrt., a Nemzetközi Értékesítés Ösztönzés Igazgató vezetésével. Az MT Zrt. külpiaci tevékenységét a szigetországban továbbra is helyi alkalmazott, Katsuta Motoji segíti.
A képviselet tehát ugyanabban az irodában működik a korábbi feltételekkel a Magyar Turizmus Zrt. finanszírozásában, továbbra is ellátva Magyarország, mint turisztikai desztináció népszerűsítését a szigetországban.
A változást tehát nem a képviselet bezárása, hanem a képviselet korábbi vezetőjének hazatérése jelentette.
Katsuta Motoji a Magyar Turizmus Zrt. helyi alkalmazottja Japánban, 2002 óta dolgozik a társaság kötelékében. Nemcsak japánul, hanem angolul is folyékonyan beszél, emellett természetesen kiválóan ismeri Magyarország turisztikai kínálatát is. Munkáját hatékonyan és precízen végzi. Az elmúlt kilenc évben folytatott szakmai tevékenysége során hatékony kapcsolati rendszert épített ki a japán turisztikai szakma képviselőivel, így a társaság marketingtervében kijelölt irányvonalnak megfelelően látja el a japán piacra irányuló turisztikai marketingtevékenységet az MT Zrt. központjának irányítása mellett.”
A hibáért elnézést kérünk.