Németország 2008-as turisztikai trendjei

A németek utazási hajlandósága 2008-ban tovább növekszik, derül ki a FUR (Forschungsgemeinschaft für Urlaub und Reisen) németek utazási szokásait vizsgáló kutatásából, amelyet idén is a stuttgarti CTM vásáron ismertettek.

A megkérdezettek 79 százaléka már tavaly év végén komolyan gondolkodott azon, hova megy 2008-ban nyaralni. A válaszadók 35 százalékánál már a feltételek is adottak voltak (2007-re vonatkoztatva ez a szám 28% volt). A kutatás arra is rámutat, hogy azok, akik elutaznak, idén várhatóan többet költenek, mint az előző években. Ez egyébként megfelel az évek óta tartó trendnek. A német turisták költése 2006-ban összesen 53,9 milliárd eurót tett ki, 2007-ben az előzetes számítások szerint 55 milliárd euró lesz, 2008-ban pedig a várakozások szerint elérheti az 55,5 milliárd eurót.

A 2007-es kutatás emellett egy újabb érdekes jelenségre is felhívja a figyelmet az „olcsóság” korszakában: míg a 3000 eurónál drágább utazások száma az elmúlt 10 évben megháromszorozódott, azaz 1 százalékról 3 százalékra emelkedett, addig az 500 eurónál olcsóbb utazások száma 35 százalékról 28 százalékra csökkent.

Az úti célok hármas felosztása továbbra is érvényes marad: az utazások egyharmada belföldre (32%), egyharmada Európába, egyharmada pedig távoli országokba irányul. Európán belül továbbra is Spanyolország (14%), Olaszország (7%), Törökország (6%) és Ausztria (6%) lesz a németek leglátogatottabb célpontja. A látogatók száma ezekben az országokban a korábbi évekhez képest várhatóan nem sokat változik majd, az összetétel módosulni fog: egyre meghatározóbbá válik az idősebb generáció. Európán belül új sorrend alakulhat ki a kisebb piaci részesedéssel bíró úti célok, főként a kelet-közép-európai országok körében. A távoli desztinációk iránt az érdeklődés egyre élénkül. Kínát, Japánt és Koreát majdnem 3 millió, Dél-Ázsiát több mint 3 millió, Délkelet-Ázsiát 4 millió, Ausztráliát és Új-Zélandot pedig több mint 5 millió német vendég tartja lehetséges úti céljának. A korábbi évekhez hasonlóan sokan nyaralnak majd saját hazájukban is. A keresletet leginkább a megfelelő ár-érték arány irányába tolódik el. Az ajánlatok még komplexebbé válnak, ami miatt a vendégek egyszerre több információs csatornát használnak majd döntéseik meghozatalakor.

A kommunikációs eszközök kapcsán a FUR 2008-ra vonatkozóan is azt hangsúlyozza, hogy az új információs csatornák (pl. internet) nagymértékben kiegészítik, ám teljes egészében kiváltani nem tudják a hagyományos eszközöket. 2008-ban is meghatározó lesz az erősödő verseny: egyre több célállomás küzd majd ugyanannyi vendégért. (MT Zrt. München)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.