A megkérdezettek 79 százaléka már tavaly év végén komolyan gondolkodott azon, hova megy 2008-ban nyaralni. A válaszadók 35 százalékánál már a feltételek is adottak voltak (2007-re vonatkoztatva ez a szám 28% volt). A kutatás arra is rámutat, hogy azok, akik elutaznak, idén várhatóan többet költenek, mint az előző években. Ez egyébként megfelel az évek óta tartó trendnek. A német turisták költése 2006-ban összesen 53,9 milliárd eurót tett ki, 2007-ben az előzetes számítások szerint 55 milliárd euró lesz, 2008-ban pedig a várakozások szerint elérheti az 55,5 milliárd eurót.
A 2007-es kutatás emellett egy újabb érdekes jelenségre is felhívja a figyelmet az „olcsóság” korszakában: míg a 3000 eurónál drágább utazások száma az elmúlt 10 évben megháromszorozódott, azaz 1 százalékról 3 százalékra emelkedett, addig az 500 eurónál olcsóbb utazások száma 35 százalékról 28 százalékra csökkent.
Az úti célok hármas felosztása továbbra is érvényes marad: az utazások egyharmada belföldre (32%), egyharmada Európába, egyharmada pedig távoli országokba irányul. Európán belül továbbra is Spanyolország (14%), Olaszország (7%), Törökország (6%) és Ausztria (6%) lesz a németek leglátogatottabb célpontja. A látogatók száma ezekben az országokban a korábbi évekhez képest várhatóan nem sokat változik majd, az összetétel módosulni fog: egyre meghatározóbbá válik az idősebb generáció. Európán belül új sorrend alakulhat ki a kisebb piaci részesedéssel bíró úti célok, főként a kelet-közép-európai országok körében. A távoli desztinációk iránt az érdeklődés egyre élénkül. Kínát, Japánt és Koreát majdnem 3 millió, Dél-Ázsiát több mint 3 millió, Délkelet-Ázsiát 4 millió, Ausztráliát és Új-Zélandot pedig több mint 5 millió német vendég tartja lehetséges úti céljának. A korábbi évekhez hasonlóan sokan nyaralnak majd saját hazájukban is. A keresletet leginkább a megfelelő ár-érték arány irányába tolódik el. Az ajánlatok még komplexebbé válnak, ami miatt a vendégek egyszerre több információs csatornát használnak majd döntéseik meghozatalakor.
A kommunikációs eszközök kapcsán a FUR 2008-ra vonatkozóan is azt hangsúlyozza, hogy az új információs csatornák (pl. internet) nagymértékben kiegészítik, ám teljes egészében kiváltani nem tudják a hagyományos eszközöket. 2008-ban is meghatározó lesz az erősödő verseny: egyre több célállomás küzd majd ugyanannyi vendégért. (MT Zrt. München)