Németország lett Európa elsőszámú fogadóországa

Ott is komolyan csökkent a beutazás, de Németország  a  nemzetközi  versenyben  a többiekhez képest kicsit jobban vészelte át a krízist.

Az előrejelzéseknek megfelelően a németországi beutazás 2020-ban erőteljes visszaesést könyvelhetett el. Ennek ellenére Németország mint fogadóország piaci részesedése nőtt a tavalyi Covid 19-járvány alatt az európai versenyben és átvette a vezető helyezést az európai utazók kedvelt desztinációinak listáján. Ezt mutatja a Német Turisztikai Hivatal (DZT) megbízásából készült IPK International European Travel Monitor felmérésének  kiértékelése. 

Ez  alapján  2020-ban  összesen  176  millió  európai  utazott  az Európai Unió területén, közülük 23,9 millióan Németországba, amely 13,6 százalékos piaci résznek felel meg, a második helyen Spanyolország végzett, a harmadik helyezett pedig Ausztria volt. Petra Hedorfer, a DZT igazgató tanácsának elnöke szerint: „A Covid 19-járvány által a külföldi utazások száma világszerte 70 százalékkal esett vissza, az európaiak külföldi utazásainak száma 66 százalékkal csökkent. A németországi beutazó turizmusban a visszaesés  64  százalékos.  Annak,  hogy  Németország  a  nemzetközi  versenyben  a többiekhez képest kicsit jobban vészelte át a krízist, különböző okai vannak: a Németország márka vonzereje továbbra is töretlen, emellett pedig megfelelő marketinggel erősítettük az úti cél márkatudatosságát. A németországi turisztikai szakma résztvevőivel szoros  együttműködésben  jó  feltételeket  alkottunk  meg  a  beutazó  turizmus  újra élesztésére.” 


Utazási trendek a korona-évben:

A  járvány  feltételei  miatt  jelentősen  megváltoztak  az  Európából  Németországba  utazók utazási szokásai. A hosszabb utazások száma 2020-ban arányaiban erősebben nőtt, mint a rövid utazások száma. Ezáltal az utazások átlagos hossza 6,3 éjszakáról 7,2-renőtt.   Az utazásonkénti kiadások viszont az Európából Németországba utazóknál 13 százalékkal 556 Euróra csökkentek. Felértékelődött az egyéni utazás szerepe is: 13,5  millió  utazással a saját autóval bonyolított utak piaci részesedése növekedett, míg a repülővel, vonattal vagy busszal történő utazások átlagon felüli visszaesést könyveltek el.  A  szállások  terén  a  hotelek  erőteljesebb  visszaeséssel  kellett, hogy szembenézzenek  (mínusz  65 százalék).  Azon  európai  utazók  száma,  akik  például  panziókban,  apartmanokban  vagy kempingekben szálltak meg, 56 százalékkal csökkent csak az előző év adataihoz képest. 

Hét millió európai utazott 2020-ban előzetes foglalás nélkül Németországba – ez a teljes utazói szám csaknem 30 százaléka . Ezáltal a spontán utazók aránya megnőtt azokéhoz képest, akik hosszabb távon előre lefoglalták utazásukat.  Az üdülési célú utazások aránya 12,7 millióval 53 százalék (az előző évben 58 százalék), az utazások 22 százaléka (5,3 millió) üzleti célt szolgált, míg 5,9 millió utazás (25 százalék, az előző évben 20 százalék) már privát célú utazás volt.

Az Európából érkező beutazás terén 5,2 millió utazással a városi desztinációk a legnagyobb volumennel  rendelkező  szegmens,  a  második  helyen  1,6  millióval  a  körutazások szegmense   végzett.   A   járvány   miatt   ezeken   a   területeken   nagyobb   visszaesés tapasztalható,  mint  a  természetorientált  üdüléseknél.    Ennek  megfelelően  a vidéki/vízparti/hegyekben történő üdülések aránya több mint hárommillió utazásra nőtt.  


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.