Németország növeli piaci részesedését a nemzetközi turizmusban

Az úticél Németország 2009-ben a beutazások tekintetében különösen versenyképesnek bizonyult a világpiacon: míg a Turisztikai Világszervezet (UNWTO) adatai szerint 2009-ben a nemzetközi beutazások 4,3 százalékos visszaesést mutattak, és az Európába irányuló nemzetközi beutazások átlagosan 5,6 százalékkal csökkentek, addig Németország csupán 2,7 százalékos visszaesést könyvelhetett el.

Németországnak a hotelekben eltöltött vendégéjszakákat tekintve sem kell szégyenkeznie: az Eurostat (az Európai Unió Statisztikai Hivatala) felmérése szerint az unió hoteleiben a külföldi vendégéjszakák száma 2009-ben 9,1 százalékkal, míg a német hotelekben csupán 4,6 százalékkal csökkent az előző évhez képest. Ezzel Németország az Európai Unióban második helyen áll Svédország mögött. Ezek a felmérések azt mutatják, hogy Németország 2009-ben a válság ellenére is növelni tudta piaci részesedését. 

A statisztikai hivatal adatai szerint 2009 január és december között a több mint kilenc ággyal rendelkező német szálláshelyeken és a kempingekben kereken 54,8 millió külföldi vendégéjszakát számoltak, ez enyhe, három százalékos visszaesést jelent az előző évhez képest. A főszezonban, augusztusban a vendégéjszakák száma a gazdasági válság ellenére is 2,2 százalékos növekedést mutat a 2008-as rekordév hasonló időszakához képest. A november és a december további növekedése enyhítette az éves visszaesést, és azt mutatja, hogy a beutazó turizmus túl van a mélyponton.

Mélypont után fellendülés

„A pozitív változás mindenekelőtt annak köszönhető, hogy jelentősen megnőtt az úticél Németország vonzereje a szabadidős utazások terén – ezen a területen több mint három százalékkal nőtt a vendégéjszakák száma. 

Így a németországi turizmus 2009-es mérlege pozitív lett az olyan kulcsfontosságú piacokon mint Hollandia, Ausztria és Belgium. Hollandia, a német beutazás legfontosabb küldőpiaca a tavalyi évben kereken 9,9 millió vendégéjszakát jelentett, ez 2,8 százalékkal több, mint 2008-ban. A válság által erősen érintett Egyesült Királyságban a DZT kampányainak köszönhetően csökkenteni tudta a veszteségeket.

Összességében a németországi turizmus ellenállónak bizonyult a válságban: a 2009-es évet 42,2 millió európai vendégéjszakával zárta, amely az előző évhez képest enyhe, 1,7 százalékos visszaesést jelent. A várakozásoknak megfelelően erős, 7,3 százalékos visszaesés tapasztalható a tengerentúli desztinációk terén. Ennek ellenére pozitív tendenciák is mutatkoznak, főként az amerikai piacon, amely Németország legnagyobb tengerentúli és második legfontosabb küldőpiaca: az első félév kétszámjegyű visszaesése után az eredményes nyári szezon enyhítette a veszteséget. A 2009-es végeredmény 3,4 százalékkal elmarad a 2008-as évzáráshoz képest.

Az Ázsiából érkező németországi beutazást a válság mellett a „sertésinfluenza“ is erősen befolyásolta, a vírus miatt Kínában az európai úticélok időszakosan feketelistára kerültek. Itt a mérleg 10,2 százalékkal marad el az előző évhez képest: az ázsiai piacok jelenleg az összes beutazás 8,2 százalékát teszik ki. „A 2009-es visszaesés ellenére különösen a BRIC-államok (Brazília, Oroszország, India és Kína) jelentős potenciállal rendelkező piacok maradnak a következő években“ – hangsúlyozza Petra Hedorfer.

Az úticélok terén a német városok tovább erősítették szerepüket a turizmusban: Berlinben a Fal leomlásának 20. évfordulóján 5,9 százalékkal nőtt a vendégéjszakák száma az előző évhez képest, Hamburg 2,7 százalékos, míg Bréma 3,5 százalékos növekedést könyvelhetett el. A statisztikai adatok szerint Drezdában 2009-ben 1,7 százalékkal nőtt a külföldi vendégéjszakák száma. A szövetségi államok között a válság ellenére is pozitív mérleggel zárt Türingia (3,4 százalékos növekedés a beutazások terén) és Rajna-vidék–Pfalz (2,4 százalék) - tájékoztatta a Napi Turizmust közelményében Dernovics László, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) Magyarországi Képviseletének vezetője.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.