Nemzeti Parkok: mindenhol több látogató volt

A Magyar Turizmus Zrt. kutatása szerint ismét népszerű és sikeres volt a Magyar Nemzeti Parkok Hete. A rendezvénysorozat 2012. június 18–24. között immár hatodik alkalommal várta az érdeklődőket szakmai, kulturális és ökoturisztikai programokkal. A rendezvénysorozat eredményességét, a Magyar Nemzeti Parkok Hetét követően, kérdőíves felmérés során vizsgálta az MT Zrt. a nemzeti parkok igazgatóságainak körében.

A kutatás szerint az egyhetes nagyközönségi rendezvénysorozat alatt a nemzeti parkok összességében közel 20 ezer vendéget fogadtak (átlagosan közel kétezer vendéget), ami 79%-kal haladta meg a szokásos forgalmat, tájékoztatta lapunkat a Magyar Turizmus Zrt. Idén nem volt olyan nemzeti park, ahol nem haladta volna meg a látogatói forgalom a szokásosat, három esetben több mint 50%-kal többen fordultak meg, mint máskor. A látogatószámbeli szórás is nagy volt. A legtöbben a Balaton-felvidéki és a Duna-Ipoly Nemzeti Parkban jártak. Az igazgatóságok tapasztalatai szerint a látogatók zöme a sajtóból, illetve prospektusokból, kiadványokból és a barátoktól, ismerősöktől értesült a rendezvénysorozatról.

A programsorozatot június 15-én szakmai konferenciával nyitották meg, amelyet „Örökségturizmus és örökségvédelem hazánk világörökségi helyszínein” címmel a bódvaszilasi Művészetek Magtárában rendeztek meg. A szakmai napon – melynek sikeréhez az MT Zrt. szakmai előadásokkal járult hozzá – mind a tíz hazai nemzeti park képviseltette magát. A válaszadók az előadások hasznosságát jónak, illetve kitűnőnek ítélték meg, az átlagosztályzat 4,0 lett. A barlangi és felszíni túrákat (Esztramos és Alsó-hegy) a nyolc résztvevő kitűnőnek értékelte, így az átlagosztályzat 4,9 lett. A 3D vetítés 4,6 átlagosztályzatot kapott.

Éjszakai túra és lepkefotózás

A Magyar Nemzeti Parkok Hete keretében a tíz hazai nemzeti park többek között nappali gyalogos túravezetéssel és gyógynövényismereti bemutatóval (kilenc és öt említés), éjszakai gyalogos túravezetéssel (négy említés), madármegfigyeléssel, illetve kézműves programokkal (három-három említés), kerékpáros-, kenu- és barlangtúrával (két-két említés), időszaki kiállításokkal (két említés), gombásztúrával, botanikai túrával és lepkefotózással, (két-két említés), várta a látogatókat, bemutatva Magyarország gazdag természeti és kultúrtörténeti örökségét. Az MT Zrt. június 16-án, Aggteleken, a Baradla-barlang előtti téren hasznos információkkal és turisztikai ajánlatokat tartalmazó kiadványokkal látta el a nagyközönségi érdeklődőket, akik „zöldturisztikai tudásukat” is próbára tehették ajándékokért cserébe. A meghirdetett ingyenes vagy kedvezményes programokon a nemzeti parkok területén összesen közel hétezren vettek részt. Legtöbben a Duna-Ipoly Nemzeti Park területén fordultak meg ezeken a programokon.

A kutatás eredményei alapján a nemzeti parkok közül hét szerint az akció hatására bővülni fog a látogatók köre, ezért szívesen részt vennének hasonló akciókban, amelyek akár hétköznap, akár a főszezonon kívül hozzájárulhatnak a látogatóforgalom növekedéséhez.

A Magyar Nemzeti Parkok Hete rendezvénysorozatra – mely a szakmabelieket és a turistákat egyaránt megmozgatja – először 2007-ben, a Zöld Út tematikus év keretében került sor a Vidékfejlesztési Minisztérium (korábban KvVM) és a Magyar Turizmus Zrt. közös szervezésében, amely már akkor igen kedvező fogadtatásra talált.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.