Nemzetközileg elismert eseményekkel Budapest turizmusáért

71 európai turisztikai hivatal több mint 180 szakemberének - köztük a BTH Kht. képviselőjének- részvételével zajlott le az idei European Cities Marketing éves közgyűlése Göteborgban, Svédországban.

A június 17-21. között lezajlott szokásos évi találkozón a tagok új elnököt választottak, aki a grazi turisztikai teendők mellett vállalta el az ECM elnöki pozícióját. Mint ahogy azt az új elnök Dieter Hardt-Stremayr is hangsúlyozta, a jelenlegi gazdasági helyzetben gyors reagálás szükséges, így a turizmus most számos újdonság bevezetését igényli. Az egyes városoknak egyedi, nagy tömegeket mozgató eseményekkel kell felhívni magunkra az egyre csökkenő turisták figyelmét, ezért az idei konferencia is az „Events & Meetings” témakörében zajlott, és különböző megoldásokkal, kutatásokkal, tanácsokkal látta el az európai turisztikai szakembereket.

A meetingek, céges csapatépítők, konferenciák éppúgy, mint a megakoncertek, nemzetközi sportesemények, és unikális jelleggel rendelkező városi fesztiválok biztosítják a turizmus számára a megfelelő látogatószámot, éppen ezért fontos, hogy a fővárosban egyre jobban erősítsék a trendeknek megfelelő események jelenlétét és promócióját. A szakmai előadások és a konzultációk során a szakemberek arra a következtetésre jutottak, hogy egy nemzetközileg sikeres esemény szervezésénél és népszerűsítésénél elengedhetetlen a korszerű kommunikációs megoldások alkalmazása, valamint, hogy az adott esemény rendelkezzen a csak rá jellemző, egyedi és a város imázsának megfelelő azonosító jelleggel.

A BTH Kht. megalakulása óta tagja az európai városi turisztikai hivatalokat tömörítő szövetségnek. A szervezet célja az egymás közötti információ- és tapasztalatcsere elősegítése, személyes kapcsolatok kialakítása a különböző országokban, városokban hasonló feladatot ellátó hivatalok között. Az eseményen a budapesti turisztikai városi markating szervezetet Hanyecz Ágnes marketing menedzser képviselte.

A BTH évek óta kiemelt hangsúllyal kezeli a budapesti nagyrendezvények promócióját, egyrészt 6 nyelvű online eseménynaptárával biztosít megfelelő nemzetközi publicitást a programoknak, másrészt a fővárosi nemzetközi vonzerővel bíró események marketingjében és promóciójában aktív szerepet vállal.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.