A június 17-21. között lezajlott szokásos évi találkozón a tagok új elnököt választottak, aki a grazi turisztikai teendők mellett vállalta el az ECM elnöki pozícióját. Mint ahogy azt az új elnök Dieter Hardt-Stremayr is hangsúlyozta, a jelenlegi gazdasági helyzetben gyors reagálás szükséges, így a turizmus most számos újdonság bevezetését igényli. Az egyes városoknak egyedi, nagy tömegeket mozgató eseményekkel kell felhívni magunkra az egyre csökkenő turisták figyelmét, ezért az idei konferencia is az „Events & Meetings” témakörében zajlott, és különböző megoldásokkal, kutatásokkal, tanácsokkal látta el az európai turisztikai szakembereket.
A meetingek, céges csapatépítők, konferenciák éppúgy, mint a megakoncertek, nemzetközi sportesemények, és unikális jelleggel rendelkező városi fesztiválok biztosítják a turizmus számára a megfelelő látogatószámot, éppen ezért fontos, hogy a fővárosban egyre jobban erősítsék a trendeknek megfelelő események jelenlétét és promócióját. A szakmai előadások és a konzultációk során a szakemberek arra a következtetésre jutottak, hogy egy nemzetközileg sikeres esemény szervezésénél és népszerűsítésénél elengedhetetlen a korszerű kommunikációs megoldások alkalmazása, valamint, hogy az adott esemény rendelkezzen a csak rá jellemző, egyedi és a város imázsának megfelelő azonosító jelleggel.
A BTH Kht. megalakulása óta tagja az európai városi turisztikai hivatalokat tömörítő szövetségnek. A szervezet célja az egymás közötti információ- és tapasztalatcsere elősegítése, személyes kapcsolatok kialakítása a különböző országokban, városokban hasonló feladatot ellátó hivatalok között. Az eseményen a budapesti turisztikai városi markating szervezetet Hanyecz Ágnes marketing menedzser képviselte.
A BTH évek óta kiemelt hangsúllyal kezeli a budapesti nagyrendezvények promócióját, egyrészt 6 nyelvű online eseménynaptárával biztosít megfelelő nemzetközi publicitást a programoknak, másrészt a fővárosi nemzetközi vonzerővel bíró események marketingjében és promóciójában aktív szerepet vállal.