Az Evian új lépésével átlépheti a kiskereskedelmet, és közvetlen kapcsolatba kerülhet fogyasztóival, hála új kézbesítési rendszerének és digitális hűtőmágnesének, amelyeket 2013-ban készül aktivizálni. A szerkezet feltapasztható lesz a hűtő ajtajára, és pár gombnyomással víz rendelhető vele - írja az Advertising Age.
Első körben egy új honlap elkészítése a cél, ahol lehetőség lesz a cégtől való közvetlen rendelésre. Az oldal eleinte csak Párizsban és az azt körülvevő agglomerációban lesz elérhető, célcsoportja a családok és a kisvállalkozások. A honlapon a Danone cégcsoport egyéb hasonló termékei is megrendelhetőek lesznek (Badoit, Volvoic ásványvizek). A fogyasztó saját magára szabhatja a rendszert, kiválaszthatja a kiszállítás sűrűségét, időpontjait és az egy csomagra jutó termékek mennyiségét. A kiszállítás ingyenes lesz, amennyiben a vásárlás meghaladja a 15 eurót, és az üres üvegeket is elviszi a cég, újrafelhasználás céljából. A digitális hűtőmágnes egy WiFi kompatibilis, LED kijelzős, fél tenyérnyi egység. Készül továbbá egy mobil applikáció is.
Tekintettel, hogy mind az Evian, mind anyacége, a Danone francia székhelyű, az eszköz és a mobil alkalmazás is Párizsban kerül először bevezetésre.
Ivan Beczkowski, az Evian kampányaiért felelős BETC kreatív igazgatója kijelentette, hogy az Evian célja, hogy beépüljön a fogyasztók természetes környezetébe, és hathatós segítséget nyújtson, ha elfogy a víz.
A technológiát a szintén párizsi illetőségű digitális cég, a Joshfire fejlesztette ki, míg a design a BETC munkája, ahol a kiinduló alap a 80-as évek Nintendo GameBoy-a volt, amely kevés gombbal és végletekig egyszerű kezeléssel rendelkezett.
A BETC már évek óta dolgozik az Eviannal, sok hatékony kampány van már a két cég háta mögött, jó példa erre a "Live Young" vírusvideó, amely néhány éve a legtöbbet letöltött hirdetés volt a világon. Az új Evian projekt jól tükrözi, hogy a Danone az utóbbi időben egyre többet és többet invesztál az e-commerce területbe.
Frederic Guichard, a Danone Waters marketingigazgatója elmondta, hogy az ötlet számos közvélemény kutatás eredménye, ahol kiderült, hogy az ásványvízvásárlásnak gyakori kerékkötője a termék súlya, a fogyasztók sokszor nemes egyszerűséggel lusták cipekedni. Ennek a problémának a megkerülése volt az indító gondolat. (forrás: Marketinginfo)