Az Észak-Magyarország régió legjelentősebb szereplői közé tartozó Borsodi Sörgyár és a Hegyalja Fesztivál együttműködésének sikeres 12 éve után az idén még szorosabbra fűzi kapcsolatát. A Borsodi Hegyalja Fesztivál 2012-es logója a Borsodi márka színeire hangolva jelenik meg, valamint az új weboldal is tükrözi a lokálpatrióta törekvések erősítését az országnak abban a régiójában, ahol a helyi nagy gazdasági szereplők és az összesen közel százezer tokaj-rakamazi fesztiválozó és helyi lakó összefogására talán a legnagyobb szükség van.
A Borsodi éppen a fesztivál 13. évében vállal kiemelkedő szerepet, abban az évben, amelyben a Hegyalja az ország első történelmi tája lett, és amelyben a fesztivál a helyiekkel és a fesztiválozókkal együttműködve a régió fontosságára hívja fel a figyelmet. De persze a Hegyalja Fesztivál résztvevői a Borsodi idei évre tervezett számtalan újdonságával és innovációjával is találkozhatnak.
Az együttműködés természetesen túlmutat az arculat zöldre hangolásán, hiszen a Borsodi Sörgyár és a Hegyalja Fesztivál 2012-ben is folytatja azt a környezettudatos szemléletformálást, amelynek számos eleme Rakamaz-Tokajról indult el, és vált országos jelentőségű kezdeményezéssé.
A két szereplő közös munkájának eredménye a ma már országosan bevezetett re:pohár, amely forradalmasította a fesztiválkultúrát, illetve eredményeként jelentősen csökkenthető a szórakozóhelyeken termelődő szemét mennyisége. A sörösdobozokból ékszereket alkotó iparművészek szintén a Hegyalján debütáltak, és innen indult el az országos gerillakertész-mozgalom is. A fesztiválnak jelentős a munkahelyteremtő ereje, a négy nap alatt a régió vállalkozásainak és önkormányzatainak több mint félmilliárd forintos bevételt generál évről évre. Emellett teret ad a helyi kulturális és civil kezdeményezéseknek, amelyek így országos ismertségre tehetnek szert. (Marketing&Media)