A Szigetköz és a Mosoni síkság turisztikai lehetőségeit, idegenforgalmi látványosságait és vendéglátó-ipari szolgáltatásait népszerűsítő kampány három fő elemét egy több mint százoldalas könyvkiadványt, a régiót bemutató filmet, valamint a hasonló célt szolgáló honlapot kedden, Magyarország pozsonyi nagykövetségén mutatták be a Szigetköz Falusi Turizmusáért Egyesület képviselői.
A kiadványok a régió gasztronómiáján, és az ott lévő kikapcsolódási és szórakozási lehetőségeken keresztül három nyelven, magyarul, szlovákul és németül mutatják be a Szigetközt - mondta az MTI-nek Fazekas László, a Szigetköz Falusi Turizmusáért Egyesület tagja, az Európai Uniós projekt segítségével készült kiadványokat ismertetve. Hozzátette: a régió néhány idegenforgalmi központjában az ingyenesen hozzáférhető kiadványokat elsősorban a csoportos turizmust szervező szervezeteknek szánják.
Szirtl György, a Szigetköz Falusi Turizmusáért Egyesület vezetője szerint a régió legfőbb idegenforgalmi vonzerejét a gasztroturizmus, a vízi turizmus és a termálturizmus képezi. Ezen belül a Szlovákiából érkező turisták számára a fürdők jelentik a legnagyobb vonzerőt, például a lipóti fürdő látogatóinak nagy százalékát szlovákiai vendégek adják - mutatott rá Szirtl György. Hozzátette: a régióban folyamatosan nő a határon túli turisták száma és aránya, jelenleg majdnem minden második vendég Szlovákiából érkezik.
A vendégkör összetételének változására reagálva a Szigetköz Falusi Turizmusáért Egyesület tagjainak jelentős része egy 60 órás szlovák nyelvtanfolyamon is részt vesz.