Növekedési pályára állt a főváros turizmusa  

2004-ben közel 17 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek el a turisták a budapesti kereskedelmi szálláshelyeken, mint egy évvel korábban. A forgalomnövekedés eredményeként tizenöt év után tavaly újra elérte a budapesti vendégéjszakák száma a hatmilliót. Az örvendetes fejlődésben a fapados légitársaságok megjelenése mellett szerepet játszott a legfőbb küldőpiacokon folytatott reklámkampány is.

2003 első fele siralmasan indult, emlékezett vissza Rusznák Imre, a Fővárosi Közgyűlés Kereskedelmi és Turisztikai Bizottságának elnöke egy rendezvényen. Utána viszont elkezdődött a forgalom fellendülése, ami a mai napig tart a fővárosban. A legnagyobb, huszonhárom százalékot meghaladó forgalomnövekedést a fővárosi 4- és 5-csillagos szállodák érték el, így ma már ebben a két kategóriában több éjszakát töltenek el a vendégek, mint az összes többi, alacsonyabb kategóriájú szálláshelyen. Budapesten nem érvényesült az országos trend: 20 százalékkal több német vendég jött, mint egy évvel korábban. Igazi csúcsot döntöttek a britek, akik közel 64 százalékkal többen érkeztek, de az olasz, spanyol, francia, japán és izraeli küldőpiacok is jelentős fejlődést mutattak. A 16,9%-os növekedés európai összehasonlításban is elismerésre méltó, mivel Bécsben 6 százalékos bővülést regisztráltak tavaly. (Azt nem szabad figyelmen kívül hagynunk, hogy Bécsben tavaly 8,4 millió vendégéjszakát realizáltak.) Rusznák Imre kiemelte, hogy a fővárosban a szállodai forgalom bővülése révén a beszedett idegenforgalmi adó összességében 30%-kal nőtt tavaly 2003-hoz képest. A belföldi forgalom ezzel szemben stagnált. A forgalombővülés magyarázatául Fekete László, a BTH Budapesti Turisztikai Hivatal igazgatója a fapados légitársaságok megjelenése mellett a 2003-ban a Magyar Turizmus Rt-vel közösen elkezdett intenzív külpiaci marketingkampányt emelte ki. Fekete László arra is felhívta a figyelmet, hogy a főváros turisztikai marketingjéért felelős szervezet tavaly 500 millió forint saját bevételt ért el, a Budapest Kártyából pedig több mint százezret adtak el, ami 35%-kal több, mint egy évvel korábban. Fekete László az idén 10-15 százalékos vendégéjszaka-növekedést prognosztizál. Van tere még a fejlődésnek, hiszen míg 1990-ben, illetve 2004-ben hatmillió vendégéjszakát könyvelhettek el a fővárosi szálláshelyek, addig 1988-ban és 1989-ben a nyolcmilliót is meghaladta ez a szám.

A vendégéjszakák változása a főbb küldőországokból (2003 = 100%)
 Németország 120,2%
 Nagy-Britannia 163,8%
 Olaszország 130,3%
 USA 112,6%
 Spanyolország

127,0%

 Franciaország

127,0%

 Izrael

122,4%

 Japán   131,2%

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.