A Nestlé 15 százalékkal növelte fogyasztóközpontú marketingköltéseit az elmúlt fél évben, míg digitális aktivitásaira 30 százalékkal többet fordított. A vállalat célja, hogy egy "közös nyelvet" dolgozzon ki, amely segít abban, hogy büdzséjét hatékonyabban használja fel. Ennek érdekében a menedzsment úgy döntött, hogy a cég bizonyos szabványokat fog követni, amely minden egyes országban azonos lesz.
A világ mintegy 184 országában működő és számos élelmiszeripari kategóriát futtató cég egy egységes hangra törekszik a rendkívül diffúz kereskedelmi környezetben.
"Hogyan lehetne összevetni az Indiában forgalmazott tésztát az amerikai pizzával és a kínai kávéval"?- összegezte a kihívásokat Wan Ling Martello, a cég pénzügyi igazgatója egy konferencián.
"Egy közös nyelv kell, amely az összes vállalati sejt sajátja és amely nem ismer földrajzi korlátokat - tükrözve, hogy minden rész egyenrangú és nagyon fontos a számunkra"- tette hozzá. Megjegyezte azt is, hogy a cég sosem fogja letörni marketingkiadásait az azonnali profitrealizálás érdekében.
Az egységesítő elképzelésekről egyelőre nem sokat tudni, annyi azonban látható, hogy a cég a közelmúltban növelte reklámkiadásait a brazíliai Konföderációs Kupán és megkezdte a felkészülést a jövő évi labdarúgó világbajnokságra- írja a warc.
Forrás: Marketinginfo.hu