Az anyagból kiderül, a két szomszédos országban csökkent a külföldi utakat választók száma 2009-ben, míg ezzel párhuzamosan két dolog nőtt: a belföldi turizmus és a kerti eszközök, kiegészítők iránti igény. Osztrák partnereinkkel egyeztetett tapasztalataink, felméréseink azt mutatják, hogy a közepes mértékű jövedelemmel vagy annál egy kicsivel többel rendelkező családiház-, illetve kerttulajdonosok nagyobb figyelmet szenteltek virágos zöld területük csinosítására, mint a korábbi években – számolt be a meglepőnek mondható eredményről a Leier Hungária Kft. ügyvezetője, Komlós Andor. Az okokat vizsgálva jöttek rá, hogy a válságos időkben jobban megéri az embereknek saját lakókörnyezetüket komfortosabbá tenni, és ott pihenni, azt élvezni egész nyáron, mint befizetni 1-2 hétre egy drága külföldi útra.
A számok magukért beszélnek: 2009-ben az osztrákok közül sokan a külföldi utak helyett belföldi nyaralásokat választottak, miközben megnőtt azok iránt a termékek iránt is a kereslet, amelyek a kiskertek ápolásához szükségesek. A tendencia egyre inkább jelentkezik Magyarországon is. Nő ugyanis az igény az olyan építőanyagok, szerszámok, virágföldek, kerti locsolók, medencék, víztisztító berendezések és térkövek iránt, amelyek a kertek, telkek ápolásához, szépítéséhez szükségesek. A Leier cég ezért is épített 500 millió forintos beruházással új üzemet Gönyűn. Itt elsősorban a kertépítéshez szükséges építőanyagokat gyártanak majd az osztrák és a magyar piacokra. Mint azt Komlós Andor elmondta, a beruházásnak nem csak az volt a célja, hogy új piacokra lépjen be a cégcsoport, hanem az is, hogy a terjeszkedéssel megőrizzék azokat a munkahelyet, amelyek a válság miatt egyébként veszélyben lehetnének. Az ügyvezető rámutatott: a válság miatt az építőipar Ausztriában tavaly körülbelül két százalékos zsugorodást volt kénytelen elszenvedni. Magyarországon ennek több mint duplája volt a csökkenés. Az újításoknak és beruházásoknak köszönhetően a Leier üzemeiből nem kellett tömegesen elbocsátani dolgozókat. 2009-ben a teljes közép-európai cégcsoport közel 160 millió eurós, azaz 40 milliárd forintos éves forgalommal zárt. (Index)