Nyaralás helyett kiskertet csinosítgatunk

Utazás, nyári vakáció helyett egyre több magyar és osztrák húzódik vissza kiskertjébe a válság elől – olvasható az osztrák-magyar Leier csoport megfigyeléseit összegző közleményben.

Az anyagból kiderül, a két szomszédos országban csökkent a külföldi utakat választók száma 2009-ben, míg ezzel párhuzamosan két dolog nőtt: a belföldi turizmus és a kerti eszközök, kiegészítők iránti igény. Osztrák partnereinkkel egyeztetett tapasztalataink, felméréseink azt mutatják, hogy a közepes mértékű jövedelemmel vagy annál egy kicsivel többel rendelkező családiház-, illetve kerttulajdonosok nagyobb figyelmet szenteltek virágos zöld területük csinosítására, mint a korábbi években – számolt be a meglepőnek mondható eredményről a Leier Hungária Kft. ügyvezetője, Komlós Andor. Az okokat vizsgálva jöttek rá, hogy a válságos időkben jobban megéri az embereknek saját lakókörnyezetüket komfortosabbá tenni, és ott pihenni, azt élvezni egész nyáron, mint befizetni 1-2 hétre egy drága külföldi útra.

A számok magukért beszélnek: 2009-ben az osztrákok közül sokan a külföldi utak helyett belföldi nyaralásokat választottak, miközben megnőtt azok iránt a termékek iránt is a kereslet, amelyek a kiskertek ápolásához szükségesek. A tendencia egyre inkább jelentkezik Magyarországon is. Nő ugyanis az igény az olyan építőanyagok, szerszámok, virágföldek, kerti locsolók, medencék, víztisztító berendezések és térkövek iránt, amelyek a kertek, telkek ápolásához, szépítéséhez szükségesek. A Leier cég ezért is épített 500 millió forintos beruházással új üzemet Gönyűn. Itt elsősorban a kertépítéshez szükséges építőanyagokat gyártanak majd az osztrák és a magyar piacokra. Mint azt Komlós Andor elmondta, a beruházásnak nem csak az volt a célja, hogy új piacokra lépjen be a cégcsoport, hanem az is, hogy a terjeszkedéssel megőrizzék azokat a munkahelyet, amelyek a válság miatt egyébként veszélyben lehetnének. Az ügyvezető rámutatott: a válság miatt az építőipar Ausztriában tavaly körülbelül két százalékos zsugorodást volt kénytelen elszenvedni. Magyarországon ennek több mint duplája volt a csökkenés. Az újításoknak és beruházásoknak köszönhetően a Leier üzemeiből nem kellett tömegesen elbocsátani dolgozókat. 2009-ben a teljes közép-európai cégcsoport közel 160 millió eurós, azaz 40 milliárd forintos éves forgalommal zárt. (Index)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.