Nyaralás helyett kiskertet csinosítgatunk

Utazás, nyári vakáció helyett egyre több magyar és osztrák húzódik vissza kiskertjébe a válság elől – olvasható az osztrák-magyar Leier csoport megfigyeléseit összegző közleményben.

Az anyagból kiderül, a két szomszédos országban csökkent a külföldi utakat választók száma 2009-ben, míg ezzel párhuzamosan két dolog nőtt: a belföldi turizmus és a kerti eszközök, kiegészítők iránti igény. Osztrák partnereinkkel egyeztetett tapasztalataink, felméréseink azt mutatják, hogy a közepes mértékű jövedelemmel vagy annál egy kicsivel többel rendelkező családiház-, illetve kerttulajdonosok nagyobb figyelmet szenteltek virágos zöld területük csinosítására, mint a korábbi években – számolt be a meglepőnek mondható eredményről a Leier Hungária Kft. ügyvezetője, Komlós Andor. Az okokat vizsgálva jöttek rá, hogy a válságos időkben jobban megéri az embereknek saját lakókörnyezetüket komfortosabbá tenni, és ott pihenni, azt élvezni egész nyáron, mint befizetni 1-2 hétre egy drága külföldi útra.

A számok magukért beszélnek: 2009-ben az osztrákok közül sokan a külföldi utak helyett belföldi nyaralásokat választottak, miközben megnőtt azok iránt a termékek iránt is a kereslet, amelyek a kiskertek ápolásához szükségesek. A tendencia egyre inkább jelentkezik Magyarországon is. Nő ugyanis az igény az olyan építőanyagok, szerszámok, virágföldek, kerti locsolók, medencék, víztisztító berendezések és térkövek iránt, amelyek a kertek, telkek ápolásához, szépítéséhez szükségesek. A Leier cég ezért is épített 500 millió forintos beruházással új üzemet Gönyűn. Itt elsősorban a kertépítéshez szükséges építőanyagokat gyártanak majd az osztrák és a magyar piacokra. Mint azt Komlós Andor elmondta, a beruházásnak nem csak az volt a célja, hogy új piacokra lépjen be a cégcsoport, hanem az is, hogy a terjeszkedéssel megőrizzék azokat a munkahelyet, amelyek a válság miatt egyébként veszélyben lehetnének. Az ügyvezető rámutatott: a válság miatt az építőipar Ausztriában tavaly körülbelül két százalékos zsugorodást volt kénytelen elszenvedni. Magyarországon ennek több mint duplája volt a csökkenés. Az újításoknak és beruházásoknak köszönhetően a Leier üzemeiből nem kellett tömegesen elbocsátani dolgozókat. 2009-ben a teljes közép-európai cégcsoport közel 160 millió eurós, azaz 40 milliárd forintos éves forgalommal zárt. (Index)


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.