Olcsó az üzlethelyiség Magyarországon

Tavaly Magyarországon átlagosan 6-7 százalékkal olcsóbban lehetett üzlethelyiségeket venni, mint 2010-ben. A relatív olcsóság idén is megmaradt és egy darabig így is lesz, mert a kereslet egyáltalán nem élénkül - idézi a GKI Gazdaságkutató Zrt. vezetőjének szavaiz a Ingatlanmenedzser.hu

Nehéz nem egyetérteni vele, hiszen bármerre megy az ember a nagyvárosokban, nagyon sok üzlet ablakában van ott a kiadó vagy eladó tábla. Hasonló a helyzet a bevásárlóközpontokban is, legfeljebb az a különbség, hogy utóbbiakban az üzemeltető egy nagy plakáttal vagy függönnyel eltakarja az üres boltokat és azt írja ki, hogy "itt hamarosan új üzlet nyílik". Van, persze, hogy tényleg új bérlővel írt alá szerződést vagy egy régi bérlő áthelyezi egységét a házon belül, netán bővít, de az biztos, hogy sokkal nehezebb a plazák helyzete, mint akárcsak egy-másfél éve.

A gazdaság teljesítménye nem arra utal, hogy gyorsan eltűnnének a piacról az üres boltok, áruházak. Az Ingatlanmanedzser legutóbb a békéscsabai Centrumról adott hírt, a tulajdonos új bérlőt keres, s egyelőre nem talált, lehet, hogy funkcióváltás lesz az ingatlanban.

Nagyvárosok központjában lévő főutcákban akkor változhat meg a helyzet, ha befejeződnek a belvárosi rehabilitációs projektek, illetve a plazák magasabb bérleti díjait nem bíró kereskedők egy része visszatér a belvárosok forgalmasabb utcáiba, ahol jobb feltételekkel képesek bérleti szerződést kötni.

Manapság nem nagyon van tranzakció, így eleve nagyon kockázatos mégcsak megbecsülni is azt, hogy egy adott üzlethelyiség éppen mennyit ér - mutatott rá Csörgő Anita, a Colliers International vezető szakértője. Mint mondta: a boltokat legfeljebb azok veszik, akik maguk akarnak ott eladni, a befektetők szinte eltűntek. Ennek oka főleg az, hogy nem lehet hitelt szerezni az ilyen tranzakciókhoz. Úgy tapasztalja, hogy a nagyobb üzletközpontokban eleve nem nagyon van eladó üzlet, a tulajdonos szinte mindent bérbe ad.

A GKI januári felemérésében részt vevő kereskedők többsége vidéken változatlan, a fővárosi agglomerációban valamelyest romló piaci helyzetre számít. Budapesten és közvetlen környezetében a plazastop miatt biztos nem épül új üzletközpont legalább két évig. Ez talán ismét a meglévő üzlethelyiségek felé tolja a piacot, de az is lehet, hogy a boltok, áruházak tulajdonosai inkább most megszabadulnak az ingatlanoktól és más ágazatban próbálnak szerencsét a kapott pénzből. (forrás: Ingatlanmenedzser.hu)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.