Olcsóbb lehet a külföldi sms a hazainál

A roamingdíjakat szabályozó uniós rendelet érdekes helyzetet teremt a szöveges üzenetek piacán – állítja egy hazai távközlési tanácsadó cég.

Az Európai Parlament által áprilisban elfogadott rendelet maximálja az EU-n belül fogadott és kezdeményezett hívások kis- és nagykereskedelmi díját is. Sajnos a magyar szolgáltatók mindegyike, egységesen a legmagasabb díjat használja, így valódi verseny nem alakult és alakul ki a kisfogyasztói piacon – állítja a SciamuS. A telekommunikációs tanácsadó cég tapasztalatai szerint azonban a nagyobb fogyasztóknál a szolgáltatók hajlandóak kedvezményeket adni, így megfelelő tárgyalással jelentős, több 10%-os kedvezmény is elérhető.

A rendelet szabályozza továbbá az EU-n belüli SMS-roaming díjainak kis- és nagykereskedelmi árát is. A nagykereskedelmi ár maximuma a rendelet értelmében 4 eurocent, ami kevesebb, mint 11 forint, miközben a hazai gyakorlatban a szolgáltatók egymást közt a belföldi SMS-ekért 14,40 forintot számláznak. Az új rendelettel így az a helyzet állt elő, hogy az Unión belül, de külföldről küldött SMS olcsóbb lehet, mint a belföldi. Amennyiben a szolgáltatók nem csökkentik az áraikat, akkor a nagy SMS-forgalmat bonyolító ügyfelek (például bankok) számára reális alternatíva lehet külföldi szolgáltatón keresztül indítani a belföldi SMS-eket. Egyébként egyes kisfogyasztói csomagok esetében is előfordulhat, hogy olcsóbb külföldről SMS-ezni, mint itthon – állítja a cég.

A mobiladatroaming kapcsán a rendelet kizárólag a nagykereskedelmi árakat szabályozza. Így a magyar szolgáltatók kiskereskedelmi áraira nincs előírás, aminek hatására az árak változatlanok maradtak, illetve egyikük (a T-Mobile) még emelt is. További fontos változás az Unión belüli, de külföldön kezdeményezett adatforgalommal kapcsolatban az elszámolási egység, amely 1 kB-ra változott. Ez azoknak a felhasználóknak kedvez, akiknél a tranzakciók száma magas, de a forgalom mértéke igen alacsony, ilyenek például a logisztikai cégek gépjármű-követési rendszerei. De más nagyfogyasztók is tudnak profitálni az új helyzetből, főleg hosszútávon – véli a SciamuS.

„Sajnálatos, hogy a szolgáltatók maguktól nem keresik a rugalmas, ügyfélbarát megoldásokat, ehhez európai uniós szabályok kellenek. Mivel azonban az adatroaming tekintetében nem történt igazi lépés, így a hazai szolgáltatók sem változtatnak, és ez továbbra is jelentős fejlődések, fejlesztések gátja” – magyarázta Bedő Erik, a cég tanácsadója. (IT Café)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.