Online kiállítótér és sportpavilon az Utazáson

Konzultációs megbeszélésre hívta a ki- és beutaztató irodákat a MUISZ kedd délután a Hungexpóra, ahol a szakemberek megvitathatták, hogy látják az Utazás kiálítás jövőjét. 

A megbeszélésen Tihanyi Klára, a kiállítás igazgatója beszámolt arról, hogy az idei Utazás kiállítás a nehéz külső körülmények ellenére négy százalékos látogatói szám növekedést ért el. A kiállítási terület és a kiállítók száma egyaránt 10 százalékkal csökkent az idei évben. 30 ország mutatta be idén turisztikai kínálatát, de voltak olyan országok, amelyek ebben az évben elmaradtak. A látogatói szám növelésére jó hatással vannak a kiállítással egyidőben szervezett társkiállítások (Boat Show, Karaván Szalon, Bringaexpo), népszerű volt az idén a Himalája expo, ami a D pavilonban kapott helyet és megjelent a vásár marketinganyagain is, a kapcsolódó programok, konferenciák. 2012-ben a Himalája Expo analógiájára az olimpiai évhez kapcsolódó tematikus kiállítás szervezésében gondolkodik a Hungexpo. Új tematikák bekapcsolását tervezik, a gasztronómia bővítését. A kedvezményes jegyek körét is bővíteni szeretnék, illetve gondolkoznak abban is, hogy a belépőjegyet levásárolhatóvá tennék, aminek az ára beszámíthatna a cateringbe, vagy pedig utazásba.

Negatívan ható külső körülmény volt az idei évben az Utazás kiállítással egyidőben szervezett és szinte azonos néven, de nem a Hungexpo szervezésében futó virtuális kiállítás megjelenése is. A Hungexpo úgy döntött, hogy elébe megy a konkurenciának, már fejlesztik azt az oldalt, amelyen az Utazás kiállítás ideje alatt virtuális kiállítóteren mutatkozhatnak be a turisztikai szolgáltatók. Ez a plusz szolgáltatás jól kiegészítheti a klasszikus vásári megjelenést. 

Tihanyi Klára beszámolóját követően több javaslat is elhangzott a kiállítói oldalról. Lenne igény az utazási irodák részéről egy olyan tárgyaló standra, ahova azok a kisebb irodák helyezhetnék el kiadványaikat és hívhatnák tárgyalásra partnereiket, akik nem engedhetik meg maguknak, hogy saját standdal vegyenek részt a kiállításon. Az utazási irodák azt is kérték, hogy lehetőleg időben történjen meg a pavilonok felosztása, készüljön térkép a pavilonokról, betűrendes kereső. Legyen több, a látogatók kényelmét szolgáló alapszolgáltatás, ruhatár, gyerekmegőrző. Felmerült ötletként, hogy a társkiállítások pavilonjában helyezzenek el kedvcsináló turisztikai standot, ami átcsalogatja a látogatót. Az utazási irodák arra is kérték a Hungexpót, hogy a kiállításra történő minél korábbi regisztrációra kedvezményekkel ösztönözze a szolgáltatókat. 

A konzultációs megbeszélés további témái között szerepeltek a buszos utaztatásokra vonatkozó szabályok. Hogy mire kell odafigyelni az utazászervezőknek ha külföldre szerveznek autóbuszos utat, vagy a beutazó csoportok belföldi programjainak összeállításakor, erről Ispánky Gábor közlekedési szakértő adott tájékoztatást. A megbeszélésen elhangzott, hogy MUISZ a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületével (NIT) közösen etikai kódexet hoz létre a buszos vállalkozók utóbbi időben egyre aggasztóbb méreteket öltő, jogosulatlan utazásszervezői tevékenységének visszaszorítására, amely a jövő hétre készül el. 

A délutáni találkozó zárásaként Molnár Gabriella, a MUISZ elnöke ismertette a szövetség aktuális tevékenységével kapcsolatos tudnivalókat. 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.