A Google elismerte, hogy 30 nagyvállalat, például a képen is látható Southwest Airlines bevonásával teszteli az Egyesült Államokban a bannerhirdertések megjelenítését a keresési találatok fölött. A banner a képernyő láthatólag tekintélyes részét elfoglalja, és a cég tájékoztatása szerint a keresés kulcsszavaitól függ, hogy milyen hirdetés jelenik meg.
A cég ezen lépése összhangban van azzal a trenddel, hogy csökken a Google hirdetéseinek ára. A Google szerint az idei harmadik negyedévben 26 százalékkal többen kattintottak reklámra a tavalyi azonos időszakhoz képest, az egy kattintásból származó bevétel viszont 8 százalékkal csökkent. A csökkenés 2011 utolsó negyedéve óta tart, oka pedig főként abban keresendő, hogy egyre jelentősebbé vált az okostelefonok által generált internetforgalom, viszont a hirdetők nem hajlandók annyit fizetni a mobilhirdetésekért.
A Google nem adott arról tájékoztatást, hogy meddig fog futni a tesztüzemmód, mikor terjesztik ki az Egyesült Államokon kívülre, és hogy melyek a kritériumai a sikernek vagy a bukásnak. Annyit viszont elmondtak, hogy nem fognak több pénzt kérni a bannerekért, mint más hirdetésekért, azok ugyanis "részei az Adwordsnek" - írta a cég közleményében.
Forrás: Kreatív Online