Böszörményi Nagy Gergely a kormányzati kommunikációért felelős államtitkárság főosztályvezetője előadásában ismertette a hazai országmárka kialakításának szervezeti kereteit illetve tájékoztatta a résztvevőket a főbb alapelvekről.
A főosztályvezető elmondta: nagy súlyt kívánnak helyezni a kommunikáció egységesítésére és az érdekelt szervezetekkel való folyamatos egyeztetésre. A nagyobb létszámú, társadalmi jellegű Országmárka Tanács mellett a belső munkacsoportok látják el az országmárkázással kapcsolatos feladatokat. A turizmus képviselőivel folyamatos a konzultáció - tette hozzá Böszörményi Nagy.
Tagozatvezetői korreferátumában Dr. Herkó László szakmai, gyakorlati problémákat vetett fel. Kiemelte a hagyományos országkép- elemek megtartásának indokoltságát és a „ Magyarország érzés” jövőbeni kialakításának fontosságát. Aláhúzta az országmárka elemek hitelességének jelentőségét ami azt jelenti, hogy a márkaelemeknek egyezniük kell a turisták hétköznapi tapasztalataival. Az országmárka és a turizmus összefüggésében az utazási motívációt, a márkaalkotókat és a turizmus sajátos eszközrendszerét elemezte.
Végezetül a karakteres, nemzeti örökséget tükröző országmárka és identitás mellett foglalt állást. A hozzászólások a hungarikumok, a hiányos infrastruktúra, különböző szakmai kezdeményezések, rendezvények, támogatások és a várható eredmények kérdéseit érintették. A téma jelentőségére és a nagy éreklődésre való tekintettel további folyamatos tájékoztatást igért az előadó.