A költségvetés rövid áttekintése kapcsán az ügyvezető elmondta, hogy az IFA összegéből a turisztikai cég idén sem részesül, így ezzel, és a folyamatos fővárosi támogatás-megvonás következtében, idén mintegy 90%-kal kevesebb támogatást kapnak, mint 2010-ben. Budapest marketingjére fordítandó összeg így jelentősen lecsökken, melynek visszafordíthatatlan következményei lehetnek. A szervezet komoly erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy a turisztikai marketing keretet megnövelje, egyrészt saját termékeinek fejlesztésével és értékesítésével, melynek minden forintja visszaforgatásra kerül marketingtevékenységre. Másrészt, tavaly óta szorgalmazza egy budapesti TDM szervezet felállítását, melyben az IFÁ-t beszedő kerületi önkormányzatok, a fővárosi önkormányzat, a turisztikai vállalkozások, és a turisztikai marketingszervezet egyaránt tulajdonosok lennének. A TDM koncepció bemutatása mellett, felhívta a figyelmet, hogy a szervezet gondozásában készül az új Turisztikai Stratégiai is, melyet hamarosan a szakma bevonásával véglegesítenek, továbbá ismertette a cég idei terveit, és a marketing eszközökben, szervezeti felépítésben beálló idei változásokat.
A stratégiával kapcsolatos tudnivalókat a BTDM hamarosan feltárja, és egy következő hónaptól induló szakmai műhely-sorozat keretében megvitatják a különböző szervezetekkel, mielőtt véglegesítésre kerül, hiszen a BTDM célja, hogy ne egy „fiókba kerülő” anyag álljon össze, hanem egy a lehető legnagyobb szakmai elfogadásban összeállított, használható és irányadó stratégia készüljön el.