Ösztöndíj-program szállodásoknak

A ‘Grow Hungary with Google’ keretében a vállalat partnereivel közösen számos díjmentes eszközt, programot, speciális útmutatót és együttműködést kínál vállalkozók, startupok és magánszemélyek támogatására.

A digitális átalakulás iránti elkötelezettségének részeként a Google 5 évvel ezelőtt indította el Magyarországon a Grow with Google oktatási programot, melynek keretében 2016 óta csaknem 100.000 embert segített itthon abban, hogy digitális készségeik fejlesztésével vállalkozásuk növekedjen, karrierjükben előrelépjenek vagy el tudjanak helyezkedni a munkaerőpiacon - tájékoztatta lapunkat a techóriás.

Az új, Grow Hungary with Google elnevezésű kezdeményezés célja a magyar gazdaság talpra állásának felgyorsítása, valamint fellendítése. A Google, eszközeinek, technológiáinak és - az új normához igazodva - online programjainak segítségével 50.000 magyar kis- és középvállalkozásnak, startupnak és magánszemélynek nyújt segítséget 2021 végéig, hogy még erősebbé, versenyképesebbé és a válságokkal szemben ellenállóbbá váljanak.

A Grow Hungary with Google kezdeményezés három fő iránya: a magyar gazdaság fellendülésének támogatása, a digitális készségek fejlesztése és az innováció elősegítése.

"A világjárvány miatt kialakult helyzetben felgyorsult a digitalizáció: most a technológia képes enyhíteni a válság hatását. A Grow Hungary with Google program fő célja az ország támogatása a gazdasági fellendülés és a digitális átalakulás felgyorsítása érdekében. A partnereinkkel együttműködésben megvalósuló programjainkon keresztül elérhető új eszközök és új készségek segítenek a jövőben való eligazodásban. Bízom benne, hogy a következő időszakban láthatjuk a kezdeményezésünk pozitív hatásait, a magyar vállalkozások újbóli megerősödését és piaci terjeszkedését" - tette hozzá Bíró Pál, a Google Magyarország vezetője. A HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökséggel partnerségben a magyar kkv-kat exportot ösztönző programokkal, digitális eszközökkel és díjmentes forrásokkal segítjük, támogatjuk növekedésüket, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy minél több ügyfelet érjenek el Magyarországon és külföldön egyaránt.

Bíró Pál hozzátette: "kis- és közepes vállalkozásokra is kiterjesztettük New Generation of Founders programunkat, mely a design thinking, azaz az ügyfélközpontú, kreatív problémamegoldás módszertanával segít a vállalkozásoknak, hogy a startupokhoz hasonló rugalmassággal és gyorsasággal tudjanak reagálni váratlan helyzetekre, felkészítve őket a világjárvány okozta kihívásokra és bizonytalanságra. Segítünk a vállalkozásoknak, hogy továbbra is láthatóak maradjanak a Google Cégem segítségével, a Google Market Finder eszközzel pedig külpiaci terjeszkedésre ösztönözzük a cégeket" - mondta el a cégvezető.



"Partnereinkkel ma elindítjuk az új Google Career Certificate Programot, amely online, angol nyelven lesz elérhető a Coursera.org oldalon. Ezt az új lehetőséget Magyarországon 400 embernek teljesen díjmentesen tesszük elérhetővé, hogy segítsünk számukra versenyképes tudást szerezni. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségével közösen 100 ösztöndíjas hely áll rendelkezésére a hazai turizmus szektorban dolgozóknak, hogy IT-ügyfélszolgálat, projektmenedzsment, adatelemzés és felhasználóiélmény-tervezés, területen fejlesszék magukat" - tette még hozzá a Google Magyarország vezetője.

Flesch Tamás, az MSZÉSZ elnöke hangsúlyozta, nagyon jól jön ez a program a szállodáknak. A digitalizáció terén mindig van hová fejlődni, és a koronavírus-járványból való kilábalásban és a törekvésben, hogy ellenállóbb legyen a szakma az ilyen megrázkódtatásokkal szemben mint például ez a válság, pedig fontos segítség, ha a hotelek munkatársai az említett területeken fejleszthetik magukat.

A Green Fox Academy-vel és az INCO Academy-vel közösen pedig 300 helyet biztosít a programban a Google olyan nők számára, akik szeretnének közelebb kerülni az informatikai szektor által nyújtott karrierlehetőségekhez. Ez  segítséget nyújt azoknak, akik saját ütemükben, online szeretnének új digitális készségeket elsajátítani minden előzetes tudás vagy ismeret nélkül.



Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.