Ötcsillagos bakancslista

Augusztus elejétől Simone Dulies vette át Adrian Graytől az ötcsillagos Le Meridien Budapest szálloda irányítását. A vonzó megjelenésű igazgatónő 1999-ben kezdte pályafutását a Starwood Hotels & Resorts szállodaláncnál, Kaliforniában, majd New Yorkban és a skóciai Westin Turnberry Hotelben töltött be különböző tisztségeket front office területen. 2011-ben a pozsonyi Sheraton Bratislava élére nevezték ki, innen érkezett Budapestre. Őt kérdezzük most új feladatköréről.

Franciás hangzású neve ellenére német­országi születésű. Van esetleg a családjá­nak valamilyen kapcsolata a franciákkal?

Nem, nincs. Nagyapám családja tősgyö­keres poroszországi família.

Hosszabban dolgozott a tengerentúlon, hozott-e onnan valamiféle olyan tapaszta­latot, stratégiát, amelyet szeretne az öreg kontinensen is megvalósítani?

Megtanultam, hogy nyitottnak kell lenni a vendégek felé, és mindig pozitív gondol­kodásmóddal kell közelíteni bármilyen feladathoz, problémához. Az én német, szigorúan a feladatra koncentráló megkö­zelítésmódom sokat finomodott, lágyult az Egyesült Államokban eltöltött évek során.

Hány alkalommal látogatott augusztus elseje előtt a magyar fővárosba?

Kétszer volt alkalmam élvezni eddig ennek a gyönyörű városnak a vendég­szeretetét és csodálni a nevezetességeit. Egyszer városlátogató turistaként jártam itt, egyszer pedig üzleti út során.

Lakott a korábbi alkalmakkor a budapesti Meridienben?

Természetesen. És kiválóan éreztem itt magam.                               

Úgy tudjuk, hogy vidékről jár be Budapestre...

Valóban napi nyolcvan kilométert ve­zetek ahhoz, hogy éjszakára teljes nyu­galomban lehessek, és másnapra fel­töltődve, kipihenten indulhassak újra a munkába. Míg a városi nyüzsgésben szeretem és élvezem a munkámat, ad­dig számomra a regenerálódás egyetlen forrása a vidék.

Kapott-e értékes, megszívlelendő taná­csokat távozó elődjétől, Adrian Graytől?

Igen, kaptam tőle egy részletes átadási jegyzéket, sok értékes tippel, javaslattal.

Mennyire elégedett a ház jelenlegi mű­ködési modelljével? Tervez-e, és ha igen, milyen területen változást?

Úgy vélem, a ház, amelyet a napokban átvettem, magas színvonalon működik, és fogadja vendégeit. Persze mindig van egy lista – bakancslista, mondhatnánk –, amelynek létezésével a menedzsment tisztában van, és van persze egy olyan, saját listám is, amelyet majd szeretnék idővel megvalósítani a házban.

A tulajdonosi kör teljes ellenőrzése alatt tartja a munkáját, vagy van módja önál­lóan dönteni, változtatni?

Önállóan dönthetek bizonyos területe­ken, de természetesen folyamatosan egyeztetek a szálloda tulajdonosaival és a Starwood-irodával.

Számol-e, és ha igen, honnan új vendégkörrel? Mely piacokon tervez erőteljesebb marketinget, részvételt?

Házunk legsikeresebb küldőpiacai közé tartozik az Egyesült Államok, az Egye­sült Királyság és Németország. Nyilván a német területen én is szeretnék majd segíteni a kapcsolataimmal, ahogy ezt a tengerentúli vendégkör-alakulás érde­kében is tervezem. Kiemelt célunk még a Közel-Kelet – különösen értékes segítség lehet az Emirates Airlines egyre erőtelje­sebb részvétele Budapesten – és a feltö­rekvő piacokon való hangsúlyos részvétel.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.