A támogatás célja a magyar borkultúra, borászatok, borok népszerűsítése Magyarországon, Lengyelországban, és marketingjének elősegítése.
A támogatás igénybevételére jogosult a mezőgazdasági termék előállításával, feldolgozásával és értékesítésével foglalkozó természetes személy, jogi személy vagy jogi személyiség nélküli gazdasági társaság.
A jogi személyiségű és jogi személyiség nélküli társaságok, valamint non-profit szervezetek (non-profit gazdasági társaságok, egyesületek, alapítványok, szövetségek stb) esetében az állami tulajdon (állam, önkormányzatok, köztestületek) tulajdoni aránya nem haladja meg a 25 %-ot, mely feltételnek történő megfelelést a pályázó a pályázatához csatolt alapító okirattal (társasági szerződéssel ) köteles igazolni.
A támogatásban részesíthető tevékenységek
- Helyszín-, terem-, stand-, sátor-, faház- kóstoltató pult bérlet, az installáció szállítása, építése, dekorálása és bontása
- A bemutatásra, kóstoltatásra, árusításra szánt minták helyszínre és visszaszállítása
- A rendezvények személyi és technikai feltételeinek (hostess, hűtőszekrény, kóstoltatási eszközök bérlete, vásárlása, ízközömbösítő falatkák, víz, áram, őrző-védő szolgálat stb.) biztosítása maximum a pályázati összeg 25 %-áig
- A résztvevőkről szóló promóciós, reklám anyagok elkészítése, közös marketing kampányuk megszervezése
- Reklám, hirdetés, különböző médiában, hirdetési felület, adásidő- és felületfoglalás
- A rendezvények népszerűsítését célzó kiadványok, táblák, molinók, plakátok, szórólapok stb. készítése, fotózás költsége
- A rendezvények reklámozási költségei, kiemelve a „Nemzeti Bormarketing Program” és az Agrármarketing Centrum támogatást
- Olyan kiadvány készítése, amely elősegíti a magyar borok, borkultúra népszerűsítését, és felhívja a figyelmet a borturisztikai és gasztronómiai szolgáltatásokra. Ezen tevékenységre Pályázó, csak a pályázati összeg maximum 10 %-át fordíthatja
- Személyi jellegű költségek. Személyi jellegű költségként kizárólag olyan tevékenységre vonatkozó költségek számolhatók el, amelyek nem tartoznak az adott személy, vagy megbízott (megbízási szerződéssel) munkahelyén, a munkaköri leírásában szereplő elvégzendő kötelezettségei közé
- Rendezvényt minimum 10 olyan településen kell rendezni, amelynek a lakossága minimum 10.000 fő.
- Értékesítés ösztönző akciót olyan áruházláncban kell szervezni, amely országosan (Magyarországon, illetve Lengyelországban) minimum 5 db üzlettel rendelkezik, melyek alapterülete egyenként 1000 m2-t meghaladják
- Borbemutató szervezésével kapcsolatos személyi és technikai feltételek biztosítása. A borbemutatón minimum 30, borokkal, borászattal foglalkozó szakember részvételét kell biztosítani.
A rendelkezésre álló forrás nagysága bruttó 5.000.000 Ft.
A támogatás vissza nem térítendő, utófinanszírozású, a pályázati tevékenységre (nem a rendezvény/program megvalósításának teljes költségeire vonatkozóan) 70%-os támogatás.
A támogatást támogatott szolgáltatás formájában kell nyújtani, nem tartalmazhat a termelőknek adott közvetlen kifizetést.
A pályázatok beérkezésének határideje 2011. január 31.
(forrás: amc.hu)