A brazil író, akinek könyvei 71 nyelven jelentek meg, 100 millió példányban, úgy tekint az utazásra, mint személyes kihívásra és felfedezésre.
„Az utazás olyan, mint a zarándoklat – mondja Coelho. –„Részeivé válunk egy helynek, egy bizonyos környezetnek, az ott élőknek, megosztjuk egymással gondolatainkat”. Akárcsak egy Relais & Châteaux-szállodában.
„Minden Relais & Châteaux egység olyan, akár egy élő múzeum… A Ház ura személyesíti meg a ház szellemét…” – mondja Coelho. Coelho a teljes és különleges elmerülést keresi. Ez utazásának a célja.
„Nincs más lehetőségünk, meg kell bíznunk a másik emberben. Nyitottnak kell lennünk, hogy befogadjuk annak kultúráját, gasztronómiáját, a terroir-t.” Miközben egy lépéssel közelebb lépünk hozzá, újra felfedezzük magunkat… A másokkal kialakított kapcsolatok során az utazás közben saját belső világunk is megnyílik magunk előtt. Jobban megismerjük magunkat, miközben egyensúlyt keresünk saját személyiségünk és az új környezet között.Ezáltal gazdagabbak is leszünk.”
Korábban Richard Gere színész és szállodatulajdonos, valamint Carole Bouquet színésznő és borász szolgált a márka nagyköveteként. A Relais & Châteaux most megjelent évkönyvében 518 különleges szálloda és étterem szerepel a világ 60 országából.
Jövőre 45 új egység lép be a szövetségbe olyan új városokat is lefedve, mint Neuchâtel, Brüsszel, Portó, Peking és Kuala Lumpur. Az évkönyv 6 nyelven jelent meg 800 ezer példányban.