Számos rövidfilm készült a pécsi imázsfilmpályázatra, két pécsi gördeszkás munkája nyert. Az, hogy mi lesz a sorsuk a munkáknak, egyelőre még nem tudni - írja a pecsma.hu.
Páva Zsolt, Pécs polgármestere elégedetlen volt a városmarketinggel, ezért lecserélték a promócióért felelős cég vezetőjét, valamint egy felhívást is közzétett a városháza: kreatív, vállalkozó kedvű fiatalokat kértek fel Pécs imázsfilmjének elkészítésére. Hiszen hiába kínál a megyeszékhely megannyi látnivalót, különleges hangulatot, ha minderről viszonylag kevesen tudnak, ráadásul eddig kevéssé voltak kihasználva a nem “hivatalos” kommunikációs csatornák: így a közösségi oldalak, vagy éppen a legnagyobb videómegosztó, a Youtube adta lehetőségek is.
Pécs polgármestere éppen ezért mondta azt korábban, hogy a pécsi turizmus még mindig nagyon komoly támogatásra szorul. Bár szerinte a város nyújtja az országban – Budapesten kívül – a legsokrétűbb idegenforgalmi kínálatot, nem érkezik annyi turista Pécsre, mint amennyi kívánatos lenne – vélte. Az önkormányzat a Zsolnay Örökségkezelővel (ZsÖK) olyan 30 év alatti fiatalok nevezését várta, akik úgy gondolták, “Pécs egy varázsos hely, amelyről mindig lehet valami újat mondani”. Egy-két perces, “fiatalos szemléletű” promóciós filmeket vártak.
Gáll Orsolya, a pécsi önkormányzat szóvivője elmondta, nyolc pályamű érkezett a felhívásra, ezeket öttagú zsűri bírálta el. Páva Zsolt, Simon Zsolt, a TV2 vezérigazgatója, Beck Zoltán, a PTE adjunktusa, a 30y frontembere, Doboviczki Attila, a PTE kommunikációs tanszékének tanársegéde és Márta István, a Zsolnay-negyed igazgatója egy pontrendszer alapján osztályozta a munkákat egymástól függetlenül. A legtöbb pontszámot kapott alkotást díjazták. Értékelték a témaválasztás ötletességét, a feldolgozást, a rendezést, a képi megvalósítást és a kreativitást is.
A legtöbb pontot Szolykó Dávid Cruiser című alkotása kapta, a film alább megtekinthető.
{youtube|id=LPYy9NVkaqE}
Az eredeti oldalon a többi videó is megtekinthető.
Forrás: PécsMa