Pelso 2009 - Több mint 600 ellenőrzés az idei balatoni akcióban

Az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal nyári, balatoni akciójában, a múlt hétvégén – péntektől vasárnapig - 3 nap alatt 78 revizor ellenőrizte a nyugta- és számlaadás mellett a foglalkoztatás szabályszerűségét, illetve az áruk eredetét, az adózási szabályok betartását. A Balaton mindkét partját körbe járó adóellenőrök munkája nyomán 27 millió forint bírság várható.

A Kánikula II. több hatósági nyári akcióhoz illeszkedő „Pelso 2009.” névre keresztelt APEH „razziában” 626 ellenőrzést végeztek a több megyéből érkezett revizorok. A Balaton mindkét partját körbe járó adóellenőrök munkája nyomán 27 millió forint bírság várható.

A vizsgálatok 50 %-a a nyugta- és számlaadás kötelezettségének teljesítésére irányult. Az APEH tapasztalatai szerint fokozatos javulás mutatkozik ezen a téren, de a nyári szezonban, a nagy turistaforgalom idején még mindig sokan „megfeledkeznek” erről a főszabályról, s próbálnak így adómentes plusz jövedelemre szert tenni. A 320 ellenőrzés közül 75 zárult megállapítással, 60 esetben egyáltalán nem kaptak nyugtát a revizorok, ami az állandó adóhatósági jelenlétnek köszönhetően már csak 18 %-os „bukási” arányt jelent. 2008-ban a számla és nyugtaadás ellenőrzésekor ugyanis még 32 % volt ez az arány, míg 2007-ben sokkal rosszabb volt a helyzet, az ellenőrzött kereskedők 52,7 %-a akadt fenn a rostán, mert nem adott nyugtát vagy számlát.

A balatoni akcióban lefolytatott revíziók 40 %-a a foglalkoztatás szabályszerűségét ellenőrizte. A korábbi évek gyakorlatához képest idén sokkal több vizsgálatot irányított az APEH a munkavállalók szabályos foglalkoztatására. A tapasztalat pedig azt mutatja, hogy „megéri” fokozottan figyelni a foglalkoztatásra, mert kevesebb megállapítást kellett tenni szabálytalanság miatt, mint korábban kevesebb ellenőrzés mellett. A feketegazdaság kifehérítéséért meghirdetett több hatósági ellenőrzéssorozatok egyik jelentős eredménye tehát itt mutatkozik meg, azaz abban, hogy egyre kevesebben próbálnak feketén dolgoztatni alkalmi munkavállalókat. A 233 ellenőrzés közül 35 munkáltatónál 44 -en akadtak fenn.

A javuló tendencia ellenére az éjszakai ellenőrzéseknél még mindig találkoztak a revizorok azzal a klasszikus trükkel, amit a híradásokból már a közvélemény is igen jól ismer. Az egyik éjszakai szórakozóhely ellenőrzésekor az alkalmi munkavállalói kiskönyvek kikérése után derült ki, hogy két munkavállaló kiskönyvét is hőre eltűnő tintával töltötték ki. A szórakozóhely tulajdonosa és az alkalmi munkások is számíthatnak bírságra. Különös kifogással éltek egy kültéri vendéglátóhely pult mögött álló alkalmazottai is a foglalkoztatásuk ellenőrzésekor; ők ugyanis azt mondták a revizoroknak: rosszul látta az ellenőr, csupán a sátrat tartották, mert nagy volt a szél, ők nem szolgáltak ki.

Vélhetőleg a Pelso 2009. akció egyik legdrágább dinnyéjét adta el az a zöldségárus, akit a fonyódi piacon ellenőriztek próbavásárlással a revizorok. A platós kocsiról árusító zöldséges úgy gondolta – jóllehet az APEH-esek jelenléte igen hamar elterjedt a piacosok körében – neki nem kötelező nyugtát kiállítani a dinnyéi után. A kereskedő valamivel később Balatonbogláron is „belesétált” saját csapdájába, mert nem tanulva a fonyódi tapasztalatból Balatonbogláron is tisztán zsebre dolgozva adta a nyár egyik legkedveltebb gyümölcsét, a dinnyét. Szabályszegését 250 ezer forintot meghaladó bírsággal is „jutalmazhatja”az APEH.

Ugyancsak bírságra számíthat az a vendéglős is, aki szerint szinte minden betérő vendége az ismerőse, és így fordulhatott elő az, hogy az APEH-revizorok ottjártakor, késő délután, telt házas üzemmód mellett mindössze 4 darab pénztárgépbe beütött nyugtát tudott felmutatni.

A forgalmazott áruk eredetét 73 adózónál ellenőrizték a revizorok, amelynek eredménye később véglegesül, mivel a jogszabály 3 napot ad a bizonylatok utólagos bemutatására. A revizorok mostani akciójukban az ellenőrzéseknél kiemelt figyelmet fordítottak a kereskedelmi egységekben üzemeltett tévékészülékekre is.

Ahol tévét találtak ott később ellenőrzik, hogy a „tulajdonosok”, vállalkozók eleget tettek-e bejelentési kötelezettségüknek. A múlt hétvégén lezajlott ellenőrzés pozitív tapasztalata, hogy egyetlen esetben sem volt szükség rendőri segítségre, intézkedésre a revízióknál, mert aki hibázott és megbukott, az vállalta a jegyzőkönyvvel és az ellenőrzés megállapításával járó következményeket - olvasható az APEH jelentésében. 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.