A sikeres Alsó-Ausztria kártya és a Rot-Weiß-Rot in Ungarn turisztikai mozgalom analógiájára és azt ötvözve, a hazai turisztikai szolgáltatóknak is lehetőségük nyílt arra, hogy 2013. április elejétől a kártyarendszerhez csatlakozva is értékesítsék kedvezményes ajánlataikat az osztrák piacon.
A kedvezményes szolgáltatói ajánlatokat több hónapos előkészítő munkát követően az MT Zrt. csatornázta be a Central Danube újonnan induló Mycentrope-élménykártya programjába, amely a magyarországi mellett cseh és szlovák TOP turisztikai és kulturális ajánlatokat is tartalmaz. Az élménykártya a kezdeti szakaszban 29 magyarországi turisztikai ajánlatot foglal magába, amelyek között 5 csillagos wellness ajánlatoktól kezdve, a világ legjobb bárjának számító A38 étteremben beváltható kedvezményeken keresztül számos családi- és szabadidős programig minden megtalálható, ami iránt az igényes osztrák turisták érdeklődnek.
A névre szóló Mycentrope-élménykártyával közel 50 turisztikai attrakció és szolgáltatás látogatható meg, illetve vehető igénybe a három Ausztriával szomszédos közép-európai országban. A plasztiklap 15 eurós egyszeri bekerülési ára már egy használat során is biztosan megtérül a kedvezményeken keresztül.
„Az élménykártya hatalmas népszerűségnek örvend már most is Ausztriában, bár csak áprilistól lesznek érvényesek egy éven keresztül, máris 5000 darabot értékesítettek belőlük” – jelentette be a sajtótájékoztatón Dr. Andreas Hopf, a Central Danube GmbH ügyvezető igazgatója.
A szolgáltatói ajánlatokat és az élménykártyát a www.mycentrope.com portálon, továbbá a Central Danube által biztosított médiatámogatás segítségével népszerűsítik az osztrák piacon az év folyamán. Ausztriában hamarosan óriásplakát kampány hívja fel a kártyára, s a rajta keresztül elérhető élményekre a figyelmet. A Mycentrope élménykártyák a Raiffeisenlandesbank bécsi- és alsó-ausztriai teljes fiókhálózatán keresztül, mintegy 620 irodában, valamint a mycentropecard.com webshopon keresztül igényelhetők és vásárolhatók meg.
Az MT Zrt. ezenkívül külképviseleti honlapján és a Rot-Weiß-Rot turisztikai mozgalmán, valamint az MT Zrt. ausztriai vásárain, workshopjain, szakmai rendezvényein keresztül ugyancsak népszerűsíti az élménykártyát és a mögötte lévő magyar ajánlatokat. Az első évben évi 10.000 db. kártya értékesítése valószínűsíthető.
„A kitűnő magyar turisztikai ajánlatokat tartalmazó élménykártya minden bizonnyal hozzájárul ahhoz, hogy a jól fizető osztrák turisták több ezer pótlólagos vendégéjszakát generáljanak hazánkban” – vázolta fel a kártya turisztikai- és nemzetgazdasági hasznát Kovács Balázs, az MT Zrt. ausztriai külképviselője. Az MT Zrt. bécsi irodájának vezetője egyben rámutatott, hogy „a Mycentrope-élménykártya áttörést jelent az eddig forgalomban lévő értékesítés-ösztönző kártyák területén, a Mycentrope-élménykártyával olyan eszköz került piacra, amely integrált és egységes turisztikai desztinációként promótálja, s teszi élmény dús szolgáltatásokon keresztül megélhetővé a közép-európai régiót”.
Az elmúlt évek átlagában az osztrák látogatók 120 milliárd forintot költöttek éves szinten Magyarországon, amelynek nagy része turisztikai célú költés volt. A jól fizető osztrák vendégek a forgalmi adón keresztül átlagosan naponta 80 millió forintot 'fizetnek be' a hazai költségvetésbe. Az osztrákok utazási szokásairól részletes tanulmányok és elemzések találhatóak az MT Zrt. ausztriai külképviseletének honlapján, ahonnan további információ olvasható a Mycentrope élménykártyáról, s az ausztriai képviselet Rot-Weiß-Rot in Ungarn turizmusmozgalmáról is.