Ahogyan a világbajnokság kezdetekor Kína-szerte az éttermek, bárok, kávézók, különböző kerthelyiségek mind-mind televíziókat, kivetítőket, nagy monitorokat raktak ki, úgy a világkiállítás éttermei és más létesítmények is ekként cselekedtek. Az expópark vendéglátóhelyein menüre vették a sült krumplit, a csirkeszárnyat és a sört, hogy még vonzóbbá tegyék a körülményeket a nézők számára. Dél-Afrika pavilonja 3D-s képernyőn közvetít.
A sanghaji világkiállítást eddig több mint 13 és fél millióan keresték fel, a pavilonok egyre másra jelentik be, hogy az egymilliomodik látogatón is túl vannak. Az érdeklődők száma egyre növekszik. A múlt héten három egymást követő napon volt 500 ezer felett az expó-turisták száma, a szaúdi pavilonnál ki kellett tenni a 9 órás várakozási időre figyelmeztető feliratot. A forgalmat Sanghaj városa is megérzi, a legismertebb bevásárló utcán, a Nanking utcán és a Huangpu folyó mentén húzódó Bund sétányon folyamatosan hömpölyög a tömeg, egymást érik a vidékiek csoportjai élükön a kis zászlójukat magasba emelő idegenvezetőkkel.
A repülőjáratok és a szállodák tele vannak, Sanghaj két nemzetközi repülőterén húszszázalékos utasforgalom növekedést mértek. Akik későn eszméltek, már csak a város környéki hotelekben találnak helyet, a szobaárak azonban érezhetően megemelkedtek. A helyi kormányzat nyolc darab négy-, illetve ötcsillagos szállodát foglalt le a kiemelt vendégeknek, akikből minden napra jut bőven. Ezt jelzi, hogy április és október között telt házzal üzemelnek. A legfrissebb jelentések arról szólnak, hogy a 20 milliós Sanghajban a kiskereskedelmi eladások májusban rekord szintre emelkedtek, elérték a 7,5 millió dollárt (1,7 milliárd forint), vagyis közel 20 százalékkal nőttek tavaly májushoz képest. A nagybani eladásokkal együtt a szám ennek közel a hatszorosa. Az expó-termékek, ajándéktárgyak forgalma már meghaladta az öt hónapra tervezett értéket.
Forrás: MTI