A Star 16 tagja a keretegyezmény alapján „testre szabott” szolgáltatásokat rendelhet meg a fent említett cégtől, az első egyedi légitársasági szerződés aláírására néhány hónapon belül kerülhet sor. Az új disztribúciós technológiákat elsőként az észak-amerikai értékesítési pontokon alkalmazzák majd, de várható, hogy 18 hónapon belül Európában és Ázsiában is megjelennek - olvasható a Travel Weekly hírlevelében. A jelenleg érvényes jogi szabályozás azonban Észak-Amerikára korlátozza az alternatív GDS-ek működését. Az alternatív GDS-eken keresztül várhatóan olyan újdonságok is elérhetőek lesznek, mint az előrefizetős ülőhely-választás, melynek lényege, hogy a légitársaságok különböző díjat kérhetnek egy középső, egy ablak, illetve egy folyosó melletti ülésért. Az alternatív GDS-ek alkalmazásának legfőbb oka a Star illetékeseinek álláspontja szerint, hogy a szervezethez tartozó légitársaságok túl sokat költenek a GDS-ek díjaira. Ez az összeg jelenleg foglalásonként átlagosan 13 dollár - a Star kimutatásai szerint -, míg az alternatív GDS-eknél, ígéretük szerint csupán egy dollár körüli összeg lesz a foglalási díj. Az új rendszer bevezetése nem jelenti a hagyományos GDS-ekkel való szakítást, csupán bővíti az értékesítési csatornák körét - állítja Findeisen, a Star Alliance kereskedelmi elnök-helyettese. A hír különösen annak fényében elgondolkodtató, hogy idén szeptemberben a Star Alliance bejelentette, hogy az Amadeus IT platformját, az Altéát fogják alkalmazni a szövetségi tagjai, elsőként a Lufthansa és az United váltja fel IT-rendszerét az Altéával. A platform révén javul a tagok közötti integráció a code-sharing, az ügyfélprofilok és a szabályozók szempontjából.
Preferált alternatív GDS-szerződést kötött a Star Alliance
A világ vezető globális légitársasági szövetsége, a Star Alliance megállapodást kötött a G2 SwitchWorks és az ITA Software cégekkel, melynek értelmében azok lesznek a jövőben a Star Alliance preferált alternatív GDS szolgáltatói. A szerződés alapján a szövetséghez tartozó egyes légitársaságok egyénileg kezdhetik meg a tárgyalásokat az alternatív szolgáltatóval.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.