Miről szól a névváltoztatás?
Az új név nemcsak a húszéves működésünknek, de egy új korszaknak is szól. Az elmúlt évek során utazási irodánk a QUAESTOR Csoporton belül olyan erős és különálló identitású üzletággá nőtte ki magát, ami indokolttá tette, hogy a cégcsoporton belül maradva, mégis jól megkülönböztethető márkaként folytassa életét. Nagyon büszkék vagyunk a szerteágazó portfóliónkra: belföldi, kiutaztatás, céges utaztatás, sportutazások, hajóutak és egyéb tematikus utazások mind-mind megtalálhatóak nálunk. És persze a jövőben sem szeretnénk lassítani: hamarosan számtalan olyan újítást vezetünk be, amellyel még több és még magasabb minőségű szolgáltatást nyújthatunk ügyfeleinknek.
Ugorjunk most vissza kicsit az időben. A charterezést miért hagyták abba?
Szerencsések vagyunk, ugyanis működésünk során nemcsak turisztikai munkatársainkra, de a cégcsoport pénzügyi elemzőinek és közgazdászainak a tudására is támaszkodhatunk. Ők pedig még a 2008-ban kezdődő válságban kiszámolták, hogy egészen egyszerűen nem éri meg ilyen környezetben ilyen nagy tőkeigényű ágazatot fenntartanunk. Arra jutottak, hogy ha az ebbe fektetett összeget egyszerűen a saját befektetéseinkbe tesszük, már akkor is ugyanakkora vagy még nagyobb hozamot érhetünk el – ráadásul jóformán rizikó nélkül. A cégünk a válságot lehetőségként élte meg, és – teszem hozzá: a változásokat szeretjük – számunkra a kihívás minden esetben lehetőséget jelent. Lehetőséget arra, hogy jobbak legyünk, lehetőséget, hogy magunk mögé utasíthassuk versenytársainkat.
Persze tudjuk, hogy ez merész lépés volt, hiszen azokban az időkben évi tizenötezer ülést töltöttünk meg az üdülőjáratokon, és az öt legnagyobb hazai charteroperátor között szerepeltünk. Az idő azonban minket igazolt. Helyes döntésünket bizonyítja, hogy 2009-ben elindult egy utazási irodai csődhullám, és néhány év alatt kihullott a piacról számos utaztató, köztük az 5 Kontinens, az Aeroviva, végül a Best Reisen is.
Természetesen a válság minket is meglegyintett: 2008-ban mintegy negyven százalékkal esett a forgalmunk, viszont a belső racionalizálásokkal és a költségcsökkentő intézkedések hatására a végső profitunk magasabb lett. A cég átalakult, és azóta évről évre 10-25%-kal nő forgalmunk. Úgy is mondhatnánk, hogy a válság nemhogy nem tépázott meg bennünket, de megerősödve kerültünk ki belőle.
A cég egyszerre viszonteladó és utazásszervező. Hosszú távon is marad a kettősség?
Igen, mindkét tevékenység egyformán fontos számunkra. A forgalom fele viszonteladásból, másik fele viszont saját termékből áll, ami utazásszervezésből, repülőjegy-értékesítésből és sportprogramok értékesítéséből tevődik össze.
Ha már az értékesítésnél tartunk, a hagyományos, irodai vagy az online értékesítést preferálják?
Fontosnak tartjuk a fiókszintű értékesítést, hiszen nagyon sok olyan ügyfelünk van, aki igényli az emberi szót, a személyes kapcsolattartást, a szakértői segítséget. Ma 18 fiókunk van az országban, és könnyen elképzelhető, hogy még egy-két új irodát is nyitni fogunk. A versenytársainkkal szemben ugyanakkor azt is fontos tudni rólunk, hogy fiókjaink pénzügyi szolgáltatásokat is nyújtanak. Ez a terület még fontosabbá válik mostanában, mivel a cégünk nem olyan régen megvásárolta a Credigen Bankot, így saját bankunk ügynökei is lehetnek a fiókok. Természetesen a jövő a mi területünkön is az interneté, az igazi növekedési lehetőséget mi is az online értékesítésben látjuk, ezért a fejlesztéseinket erre a területre koncentráljuk.
Mit jelent ez konkrétan?
Január 13-án ünnepelte a QUAESTOR Csoport fennállásának 25., az utazási irodánk alapításának pedig 20. évfordulóját – ebből az alkalomból debütált új weboldalunk. Jelentősen átalakítottuk, modernizáltuk az online felületet, amelynek elsődleges célja, hogy ügyfeleink még könnyebben és még gyorsabban megtalálhassák és kiválaszthassák a számukra legmegfelelőbb utazást. Amikor valaki ránéz az oldalra, rögtön azokat a kérdéseket látja, amelyek elsőként jutnak az eszünkbe, ha utazni akarunk. Hová utazzunk? Mivel menjünk? Hogyan tegyük mindezt? A kérdések mögött nyílnak meg a menüpontok. A végső cél, hogy olyan utat tudjon foglalni az utas, amely tényleg megfelel az igényeinek. Az online fejlesztések sorában azonban ez csupán az első lépés, 2015 végéig folyamatosan cseréljük le az oldalunkon található modulokat.
Mi újság a termékfejlesztés területén?
2015. január elsejével teljesen átalakítottuk a teljes termékfejlesztési folyamatunkat is, mostantól még több körutazás, városlátogató program szerepel a kínálatunkban. A célunk, hogy heti két indulásunk legyen. Az üdülések terén azonnali, valós idejű szállásfoglalást vezetünk be az egyéni utazóknál. Ennek érdekében egy szinte teljesen automatizált rendszerre térünk át, amelynek legfontosabb eleme, hogy az utasainknak nem kell majd negyvennyolc órát várniuk a visszaigazolásra, hanem azonnal le tudják foglalni a nekik tetsző szálláshelyet, ráadásul az OTA-kal versenyképes áron. Itt kell megjegyeznem, hogy a tavaly ősszel indult Utazás Outlet termékünk szinte azonnal nagyon sikeres lett. Ez az az online felületünk, ahol kimondottan nagyon jó ár-érték arányú, saját szervezésű utazási termékeket kínálunk, bár teszem hozzá azonnal: időben korlátozott eléréssel. Egy termék maximum egy hétig foglalható, de cserébe nagyon-nagyon kedvező áron. Ahogy a neve is mondja: outlet, azaz „nagyker” áron.
PÁLYAKÉP |
Végh Balázs 1996-ban kezdte pályafutását a Budapest Touristnál, majd volt fiókiroda-vezető a Great Toursnál, idegenforgalmi igazgató a GWK Mávtoursnál, és vezető beosztásban dolgozott az 5 Kontinensnél, valamint a Best Reisennél. Nyolc éve került a QUAESTOR-hoz, ahol eleinte üzletágvezetőként elsősorban a charteres operációért felelt, majd mára az egész utaztatási terület vezetőjeként irányítja a cégcsoport utazással kapcsolatos ügyeit. |