Denis Hennequin, az Accor elnök-vezérigazgatójának bejelentése szerint az Ibis ezt követően egy három márkából álló megabranddé alakul: az Ibis megmarad Ibis-nek, az All seasons, mely ezentúl az „Ibis styles”, az Etap Hotel pedig ezentúl az „Ibis budget” nevet viseli majd.
Az új stratégia kidolgozását a folyamatosan változó életstílusok és fogyasztási módok megfigyelése előzte meg, mondta el beszédében a vezérigazgató. A fogyasztói igények jelentős átalakuláson mentek keresztül. A gazdaságos és luxusmárkák vertikális tagozódása a múlté. Napjainkban már minden márkának saját erejéből fejlődő arculatot és stílusos, modern szolgáltatásokat kell nyújtania vendégeinek. Ebből kiindulva gondolta úgy az Accor, hogy economy szállodáinak termék-, és szolgáltatásoldalról is meg kell újulnia.
Az új szegmensek bevezetésével – a folyamat 2013-ra fejeződik be globálisan – a három gazdaságos márka egyértelműbb, következetesebb és erősebb lesz, ennek köszönhetően pedig az Accor kritikus tömeget érhet el számos piacon, valamint jelentősen megnöveli az egyes márkák ismertségét és növekedési potenciálját.
A márkanevek átalakulását átfogó kommunikációs kampány is kíséri majd 2012-ben. Ennek célja, hogy megabrandként mutassa be az ibis márkanevet és rávilágítson a három eltérő koncepció közös elemeire: a modernitásra, az egyszerűségre és a kényelemre, miközben megkülönbözteti a három különálló márka által kínált szolgáltatásokat.
Az ibis, ibis styles és ibis budget a legmagasabb fokú kényelmet hivatott biztosítani a gazdaságos szállodák szegmensében.
Az átalakulás részeként a szállodák modernizálására és az eddigieknél is kényelmesebb alvást biztosító koncepció kidolgozására is sor kerül. Átalakulnak a közösségi terek, az étel és italválaszték, emellett a fogyasztói igényeket kielégítő technológiák is megjelennek a szállodákban, kiszolgálva a vendégek jövő nemzedékét. A vezérigazgató újságírói kérdésre elmondta, a fejlesztések egy részét, így a szobák kényelmesebbé tételét a franchise partnerek vállalják magukra, a másik oldalt, a közösségi terek dizájnjának megújítását és az egységes megjelenést az Accor finanszírozza.
Négy kontinensen 1500 economy szállodával (nem számítva a Motel 6 lánc tagjait) az Accor számára kulcsfontosságú, hogy megszilárdítsa vezető pozícióját ebben a szegmensben, amely a bevételek és a globális növekedés szempontjából is kiemelt jelentőséggel bir.
A márkatisztítással a szállodacsoport erősíti tudja economy márkáinak ismertségét és növeli az ügyfelek elégedettségét, elősegíti a disztribúció és a hűségprogram hatékonyságát a közös csatornáknak és eszközöknek köszönhetően, biztosítja a három márka globális terjeszkedését.