A felhívást a brit székhelyű KwikChex nevű társaság tette közzé, mely online „jóhírnév-menedzseléssel” foglalkozik. A társaság vezérigazgatója, Chris Emmins a Tnooz.com-nak nyilatkozva kijelentette, hogy több mint 300 brit, amerikai, illetve a világ más részein található szálloda fizette be a 35 fontos előzetes díjat, hogy közösen léphessenek fel a Tripadvisor ellen – írta meg a hotels.com.
A KwikChex összegyűjti a szállodáktól a Tripadvisoron róluk megjelent, „jogilag megalapozatlan” felhasználói bejegyzéseket, és továbbítja a weboldal működtetőinek azzal a céllal, hogy korrigálják és javítsák az oldal ellenőrző mechanizmusait. A KwikChex által a Tripadvisor ellen megfogalmazott kifogások között találjuk a következőket:
- a tripadvisor azt állítja, hogy nem felelős a felhasználók által generált tartalomért – ugyanakkor minden bejegyzés tulajdonjogát a magáénak tartja
- a tripadvisor nyíltan arra buzdította a fogyasztókat, hogy ne bízzanak meg egyes szállodákban, miközben a bejegyzést tevők többsége ajánlotta ezeket
- a tripadvisor túlhangsúlyozza az oldalon található bejegyzések megbízhatóságát. Ez viszont azt jelenti, hogy megpróbálják közvetlenül befolyásolni a közvéleményt.
- a tripadvisor nem tett meg minden tőle elvárható lépést, amikor bebizonyosodott, hogy hamis állítások jelentek meg az oldalon – ehelyett az általános felhasználói feltételek fedezékébe bújt.
Az Expedia csoporthoz tartozó TripAdvisor képviselői nem kívántak nyilatkozni a folyamatban levő ügyről.